به گزارش پارس به نقل از مهر، حجم روان آب های سطحی کشور در پایان تیرماه ۹۲ با حدود شش درصد کاهش در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته، به ۴۳ میلیارد و ۴۷۲ میلیون مترمکعب رسیده است.

شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد: حجم روان آب های کشور در پایان دهمین ماه سال آبی جاری (تیرماه ۹۲) در مقایسه با زمان مشابه متوسط درازمدت ۴۸ درصد کاهش یافته است.

راساس این گزارش، حجم جریان های سطحی در پایان تیرماه سال جاری رتبه سی و هشتم را در ۴۴ سال گذشته به خود اختصاص داده است. حجم کل روان آب های سطحی در دوره مشابه سال آبی گذشته ۴۶ میلیارد و ۲۹۴ میلیون مترمکعب و در دوره مشابه بلندمدت ۸۲ میلیارد و ۹۴۶ میلیون مترمکعب بوده است.

حجم جریان های سطحی در تیرماه امسال در حوضه های دریای خزر، خلیج فارس، دریاچه ارومیه، مرکزی، هامون و سرخس به ترتیب ۷ میلیارد و ۸۰۵ میلیون مترمکعب، ۲۴ میلیارد و ۳۵۵ میلیون مترمکعب، ۲ میلیارد و ۴۶۱ میلیون مترمکعب، ۷ میلیارد و ۳۱ میلیون مترمکعب، ۲۹۸ میلیون مترمکعب و یک میلیارد و ۵۲۱ میلیون مترمکعب ثبت شده است.

همچنین حجم روان آب های کشور در تیرماه سال جاری در مقایسه با تیرماه سال گذشته در حوضه های دریای خزر، دریاچه ارومیه، مرکزی و هامون به ترتیب ۴۱،۳۴،۲۹ و ۵ درصد کاهش و در حوضه های خلیج فارس و سرخس به ترتیب ۳۷ و ۱۸ درصد افزایش یافته است.

حجم جریان های سطحی کشور در مقایسه با متوسط درازمدت در همه حوضه های اصلی آبریز کشور کاهش یافته است. بر اساس این گزارش، حجم روان آب های کشور در تیرماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه درازمدت در حوضه های دریای خزر، مرکزی، هامون، خلیج فارس، دریاچه ارومیه و سرخس به ترتیب ۵۱،۴۶،۵۱،۴۴،۷۹ و ۴۶ درصد کاهش نشان می دهد.