به گزارش پارس ، کیومرث کرمانشاهی در گفت و گو با تسنیم، با اعلام اینکه هنوز ابلاغیه از جانب دولت مبنی بر تأمین کالاهای اساسی تا پایان سال جاری با ارز مرجع را سازمان توسعه تجارت دریافت نکرده است، اظهار داشت: این سازمان در ثبت سفارش ها معادل رویه های بانکی عمل می کند.

وی با اشاره به اینکه ورود بانک مرکزی برای اجرای هر چه بهتر تصمیم اخیر دولت یازدهم برای تأمین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی بسیار ضروری است، افزود: اگر تصمیم دولت در قالب مصوبه باشد باید این امر را بانک مرکزی به گمرک ابلاغ نماید نه سازمان توسعه تجارت.

به گزارش تسنیم، پیش از این محمدرضا نعمت زاده گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت یازدهم در گفت وگو با تسنیم از جلسه ویژه مسئولان فعلی وزارت صنعت، معدن، تجارت، بانک مرکزی و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور درباره تامین کالاهای اساسی خبر داده و گفت: در این جلسه مشترک بین دوستان سابق و جدید تصمیم درستی برای تامین کالای اساسی تا پایان سال گرفته شد.

وی اضافه کرد: در نهایت تصمیم بر این شد که کالاهای اساسی و نهادهای دامی با ارز مرجع وارد کشور شوند.

به اعتقاد وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دولت یازدهم موجودی فعلی کالاهای اساسی بررسی شد و عصر چهارشنبه (۱۶ مردادماه) با حضور مسئولان مربوطه تصمیم بر این شد که تا پایان سال قیمت این کالاها کماکان ثابت بماند.

نعمت زاده ضمن تاکید بر این که ترخیص کالاهای اساسی موجود در گمرک و کالاهایی که تا پایان سال وارد خواهند شد با ارز مرجع خواهد بود، گفت: به هیچ عنوان تا پایان سال برای تامین کالاهای اساسی مشکلی نخواهیم داشت.