به گزارش پارس به نقل از ایسنا، بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته با روند صعودی خود توانست علاوه بر گذر از خط مقاومت ۵۸ هزار واحدی، بازدهی ۵۲ درصدی را ثبت کرده و بار دیگر در برابر سایر بازارها خودنمایی کند.

به این ترتیب استقبال بازار سرمایه از معرفی کابینه جدید موجب افزایش خرید و رشد قیمت سهام در بورس تهران شده و باعث شد تا دماسنج بازار سرمایه در ۵ روز معاملاتی ۱.۷ درصد تغییر کرده و برای اولین بار در تاریخ از خط مقاومت ۵۸ هزار واحدی عبور کند.

با رشد ۹۷۴ واحدی دماسنج بازار سرمایه و رشد شاخص کل از ۵۷ هزار و ۱۶۸ واحد به ۵۸ هزار و ۱۴۲ واحد، بیستمین رکورد شاخص بورس تهران به ثبت رسید و بازار سرمایه بازدهی بی سابقه ۵۲.۸ درصدی را ثبت کرد.

همچنین در هفته معاملاتی گذشته ارزش و حجم معاملات نیز افزایش پیدا کرد و با رشد ۵۴ و ۴۸ درصدی مواجه شد به طوری که در هفته گذشته بیش از ۳ میلیون سهم به ارزش ۱۳ هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

از سوی دیگر ارزش و حجم معاملات خرد و بلوک نیز با رشد ۵۲ و ۴۸ درصدی مواجه شد و ۳ میلیون و ۶۳۱ سهم به ارزش ۱۳ هزار و ۶۴۴ میلیارد ریال در بیش از ۳۷۰ هزار دفعه معاملاتی انجام شد.

آمار معاملات بورس تهران از افزایش ۴۰ درصدی دفعات معاملات و ۳۲ درصدی تعداد خریداران نیز حکایت دارد به طوری که در هفته پر رونق گذشته بیش از ۱۲۰ هزار خریدار اقدام به داد و ستد سهم کردند.

عملکرد بورس حاکی از آن است که معاملات اوراق مشارکت نیز در هفته گذشته رونق یافته و ارزش و حجم معاملات این اوراق با رشد ۸۸ درصدی مواجه شده است.