به گزارش پارس به نقل از ایسنا، احمد علیرضابیگی صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای مسکن استان، با قدردانی از تمام تلاش هایی که برای اجرای پروژه های مسکن مهر در استان حذف قیمت زمین از بهای تمام شده مسکن را یکی از اهداف اجرای طرح مسکن مهر عنوان کرد.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد که مالکیت زمین به صاحبان مسکن مهر واگذار شود اولا موجب افزایش قیمت مسکن شده و ثانیا کسانی تلاش خواهند کرد این زمین ها را از دست صاحبان آنها درآورند که در این صورت دوباره با کسانی مواجه خواهیم شد که فاقد مسکن هستند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود افزایش وام مسکن به ۳۰ میلیون تومان را موجب سرعت بخشیدن به پروژه های مسکن شد و از مدیریت بانک مسکن استان خواست تحقق این موضوع را پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با وجود محدودیت منابع مالی شاهد افتتاح تعداد قابل توجهی از پروژه های مسکن مهر در استان بودیم، گفت: تمام دستگاه های استانی با وجود تمام مضیقه ها توانسته اند کار خود را در پروژه های مسکن مهر انجام دهند و پس از این هم باید امکانات لازم برای استقرار و سکونت مردم در واحدهایی که خدمات آنها کامل نیست، فراهم شود.

وی با بیان این که گزارش ها از عزم جدی دستگاه ها در پروژه های مسکن مهر حکایت می کند، خاطرنشان کرد: ان شاءالله برای افتتاح های بزرگ و سنگین مسکن مهر در هفته دولت و دهه فجر آماده می شویم که تحقق این امر نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاه ها برای حل مشکلات باقیمانده به خصوص در شهر جدید سهند به عنوان مرکز ثقل مسکن مهر استان است.

رییس شورای مسکن آذربایجان شرقی یکی از مهم ترین موضوعات مربوط به مسکن مهر را احداث بزرگراه تبریز- سهند اعلام و تاکید کرد: با توجه به این که بازگشایی یک باند این پروژه تا قبل از پایان سال جاری را به مردم وعده کرده ایم لازم است از هر شیوه و امکانی برای تحقق آن استفاده کنیم و بار مسئولیت را تنها متوجه اداره کل راه و شهرسازی ندانیم.

وی همچنین ایجاد خدمات جانبی در شهر جدید سهند از جمله اماکن آموزشی و درمانی را ضروری دانست و افزود: این موضوع باید به طور جدی هم در شهر سهند و هم در سایر پروژه های مسکن مهر استان پیگیری شود که در این راستا می توان از امکانات درآمدی شهرداری ها هم استفاده کرد.

علیرضابیگی با تاکید بر حل مشکل حمل و نقل ساکنان مسکن مهر شهر جدید سهند، تاکید کرد: انتظار داریم در این راستا، شرکت اتوبوسرانی شهر جدید سهند ظرف یک ماه آینده تشکیل شود که معاونت عمرانی استانداری مسئول پیگیری و انجام این کار است.

وی با تاکید بر استقرار کامل مرکز انتظامی در شهر جدید سهند، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، باید دستگاه های خدمات رسان به ویژه شرکت مخابرات امکانات مورد نیاز این مرکز را فراهم کنند، چرا که کمترین موضوع ناامنی در این منطقه آثار اجتماعی فوق العاده ای خواهد داشت و بر سکونت های بعدی در این شهر تاثیرگذار خواهد بود.

محمد اشرف نیا، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه کسب نشان سازندگی توسط استاندار را تبریک گفت و افزود: این موفقیت به برکت تمام تلاش های مدیران استانی به ویژه در دولت های نهم و دهم و درایت شایسته استاندار محترم به دست آمده و مایه مباهات و افتخار است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز با ارایه گزارشی از وضعیت پروژه های مسکن مهر استان، گفت: تاکنون ۷۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر در استان به بهره برداری رسیده و حدود ۴۵ هزار واحد دیگر نیز در حال احداث است.

اروجعلی علیزاده افزود: از مجموع واحدهای افتتاح شده مسکن مهر استان، ۲۶ هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۱۱ هزار واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، ۱۸ هزار واحد در شهر جدید سهند و ۱۶ هزار واحد نیز در بافت فرسوده شهری احداث شده است.

در این جلسه مسایل مربوط به پروژه های مسکن مهر استان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در خصوص آنها اتخاذ شد.