به گزارش پارس ؛غلامرضا خادمی زاده - رییس کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور - با بیان این مطلب به ایسنا، گفت: اولین مشخصه وزیر کار آشنایی کامل با امور وزارتخانه متبوع و مسایل و مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی است.

وی ادامه داد: کارگران در طول سالهای گذشته خواسته های بسیاری داشته اند که متاسفانه آنطور که باید محقق نشد و بعضا نادیده گرفته شد اما جامعه کارگری امیدوار است که وزیر جدید کار تشکلهای صنفی کارگری را به رسمیت بشناسد و بر اساس قانون در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها مشارکت بدهد.

خادمی زاده در عین حال اعتقاد کامل و عمل به شعار سه جانبه گرایی به طور مشخص و دقیق و نه در حد شعار را یکی دیگر از ویژگی های وزیر جدید کار عنوان کرد و افزود: مطالبات اخص جامعه کارگری از قبیل قانون کار، دستمزدها و قراردادهای کار را پس از استقرار وزیر جدید دنبال خواهیم کرد.

رییس کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور در عین حال از وزیر جدید کار خواست تا از پرداختن به مسایل سیاسی و وابستگی های حزبی و جناحی خودداری و اقتضای کار در حوزه روابط کار و وزارتخانه را به سمت و سوی کارهای عملیاتی و جدی ببرد.

وی همچنین حضور تشکلهای صنفی کارگری در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی و شستا، احیای مجدد شورای عالی تامین اجتماعی و هیات نظارت بر سازمان تامین اجتماعی را از وزیر جدید کار خواستار شد.

این فعال کارگری در پایان از نمایندگان مجلس خواست تا تنها به برنامه های مکتوب وزیر پیشنهادی توجه نکنند و با نظارت دقیق بر برنامه ها، عملکرد و اصل تعهد وزیر پیشنهادی نظر خود را اعلام کنند و در رایزنی ها و مذاکرات، مطالبات کارگران را با برنامه های ارائه شده مطابقت دهند.