به گزارش پارس به نقل از فارس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه زمان الحاق زیردریایی فاتح به یگان نیروی دریایی ارتش چه زمانی است، گفت: هم اکنون تست های لازم بر روی این زیردریایی انجام شده و در این تست ها، ایرادهای احتمالی را بررسی و رفع کرده ایم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه سال آینده عملیات الحاق زیردریایی فاتح انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: احتمالا سوم خرداد (سالروز عملیات فتح خرمشهر) الحاق این زیردریایی به ناوگان دریایی نیروهای مسلح را شاهد باشیم.

زیردریایی « فاتح» با وزن حدود ۵۰۰ تُن، جدیدترین زیرسطحی ساخت جمهوری اسلامی ایران در کلاس نیمه سنگین است که می تواند توان رزم نداجا را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

سردار دهقان در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس درباره توان موشکی مقاومت فلسطین در برابر تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی گفت: توان عملیاتی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی هزار برابر چیزی است که تاکنون انجام شده و با این محاسبه می توان قدرت پاسخگویی موشکی مقاومت را فهمید.

طی ۴ روز اخیر و پس از ترور برخی فرماندهان مقاومت توسط رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری، نیروهای مقاومت تا کنون بیش از ۱۵۰فروند موشک به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کرده اند.