به گزارش پارس به نقل از مهر، ابراهیم شوشتری با ارائه آمار مربوط به حوزه هوانوردی در تیرماه سال جاری گفت: در ماه گذشته ۱۳ هزار و ۷۹۰ پرواز انجام شد که در مقایسه با تیر ۹۱، با کاهش ۷.۷ درصدی پرواز در این بخش روبرو بودیم.

وی ادامه داد: در زمینه پروازهای فایل شده عبوری ۳.۵ درصد رشد داشته ایم و از ۱۲ هزار و ۸۳۹ پرواز در تیرماه سال گذشته، به ۱۳ هزار و ۲۸۲ پرواز در تیر ماه سال جاری رسیده ایم.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها اظهار داشت: نشست و برخاست های بین المللی نیز در ماه گذشته دچار افت ۱۴ درصدی شده و در مجموع ۵ هزار و ۴۱۴ مورد نشست و برخاست بین المللی صورت گرفته است.

شوشتری افزود: سایر پروازها نیز ۸۷۱ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشته است. وی همچنین با بیان اینکه نسبت به خرداد ماه سال جاری در حوزه پروازهای داخلی شاهد رشد بوده ایم گفت: در مجموع در تیرماه سال جاری ۱۳۷ پرواز بیشتر از خردادماه صورت گرفته است.

به گفته شوشتری در پروازهای عبوری نسبت به خرداد، ۲۸ سورتی افزایش، در نشست و برخاست های بین المللی ۳۱۴ سورتی کاهش و در مجموع پروازها، با ۴۹ سورتی کاهش در تیر ۱۳۹۲ مواجه بودیم. گفتنی است؛ ۷۴ هزار و ۲۹ پیام هوانوردی در تیرماه دریافت و ۲۷ هزار و ۱۳۴ پیام توسط شبکه پیام های هوانوردی ارسال شده است.