به گزارش پارس ، همایون رحیمیان که بیش از سه دهه در ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما نوازندگی و فعالیت کرده است در گفتگو با مهر گفت: بعد از درگذشت زنده یاد بیگلری پور وضعیت رهبری ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما مشخص نشده است و با وجودی که من به عنوان یکی از هنرمندان بازنشسته موسیقی صدا و سیما از مسوولان خواسته ام که هر چه زودتر اقدام عاجلی در این رابطه داشته باشند اما هنوز به این امر ترتیب اثر داده نشده است.

وی ادامه داد: ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما یکی از مهم ترین ارکسترهای فعال موسیقی در کشورمان است که در زمان حیات زنده یاد بیگلری پور خدمات ارزنده ای را در زمینه تولید آثار موسیقایی انجام داد بنابراین لازم است که مدیران حوزه موسیقی رسانه ملی فکری برای آینده این مجموعه تاثیرگذار حوزه موسیقی کنند.

دولت یازدهم مشکلات موسیقی را رفع کند

رهبر ارکستر ملی ایران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به انتخاب حسن روحانی به عنوان نامزد منتخب مردم در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری از وی خواست تا از طریق نمایندگان خود مشکلات گوناگون حوزه موسیقی کشور را بررسی کند و در دولت آینده برای رفع آنها اقدام کند.

رحیمیان افزود: مشخص شدن وضعیت ارکسترهای دفتر موسیقی وزارت ارشاد، پیگیری مسائل حقوقی هنرمندان فعال عرصه موسیقی و توجه به امور معیشتی هنرمندان فعال عرصه موسیقی از مهم ترین دغدغه هایی است که می تواند در دولت آینده مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

این هنرمند در پایان تصریح کرد: اصولا قشر هنرمند همواره در ردیف مظلوم ترین مشاغل قرار دارند به همین دلیل لازم است در دولت آینده به وضعیت مالی آنها توجه بیشتری صورت گیرد چراکه با تحقق این اهداف است که می توان چشم انداز روشنی را برای موسیقی ایران متصور شد.