به گزارش پارس ، شعبانعلی بهرامپور در گفت وگو با تسنیم، افزود: دستورالعمل ۲۰ ساله شدن بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر فعلا شامل سال ۹۲ می شود، البته بانک مسکن به دنبال تمهیداتی است که تسهیلات ۱۵ ساله گذشته نیز به ۲۰ سال افزایش یابد.

وی در پاسخ به این پرسش که اقساط در بازپرداخت ۲۰ ساله تسهیلات مسکن مهر چه میزانی است، تصریح کرد: میزان اقساط این تسهیلات به دو صورت « ساده» و « پلکانی» و بر اساس سود ۹ درصدی (تهران) ، ۷ درصدی (مراکز استان ها) و ۴ درصد (سایر شهرها) محاسبه می شود.

وی با بیان این که میزان اقساط در شعبات مشخص شده و شامل حدود ۴۰ جدول خواهد بود، افزود: البته میزان اقساط به مبلغ تسهیلات بستگی دارد، در حال حاضر سه نوع وام سنتی (۲۰ میلیون تومانی) ، نیمه صنعتی (۲۲ میلیون تومانی) و صنعتی (۲۵ میلیون تومان) در قالب طرح مهر به پیمانکاران پرداخت می شود که نحوه محاسبه بازپرداخت آنها متفاوت است.

مشاور مدیرعامل بانک مسکن، گفت: به عنوان مثال بازپرداخت تسهیلات ۲۲ میلیون تومانی در سایر شهرها یعنی با سود ۴ درصدی به صورت پلکانی شامل ۱۰ آیتم است که شعبه بر اساس آن میزان اقساط را محاسبه می کند.

نیکزاد: ۲۰ساله شدن اقساط مسکن مهر عطف به ماسبق می شود

وزیر راه و شهرسازی پیش تر در گفت وگو با تسنیم با تأکید بر این که افزایش زمان بازپرداخت اقساط مسکن مهر شامل همه متقاضیان این طرح و عطف به ماسبق می شود، درباره دلیل تأخیر در اجرای این بخشنامه گفت: دستورات لازم به بانک مسکن برای تسریع در کار داده شد.

علی نیکزاد افزود: این مصوبه شامل حال همه متقاضیان می شود، حتی آن دسته از متقاضیانی که دفترچه اقساط آنها صادر شده است می توانند با مراجعه به شعبات بانک مسکن دفترچه قسط ۱۵ساله را تحویل داده ۲۰ساله دریافت کنند.

به گفته نیکزاد، این کار اختیاری است و کسی که نمی خواهد اقساط مسکن مهر را ۲۰ساله پرداخت کند با همان مکانیسم قبلی اقساط را بازپرداخت می کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ابلاغ این بخشنامه کاری ندارد، گفت: افزایش زمان بازپرداخت شامل حال همه کسانی که مسکن مهر دریافت کرده و دفترچه قسط دارند و همچنین کسانی که بعداً دفترچه قسط را دریافت می کنند، می شود.