به گزارش پارس به نقل از فارس، سپاه « محمد رسول الله (ص) » طی سال های اخیر با اهتمام ویژه به قرآن کریم برنامه های خوبی را در موضوعات مختلف حفظ، قرائت، مفاهیم، مسابقات و آموزش قرآن اجرا کرده است که برخی از این برنامه ها به خوبی در حال نهادینه شدن در جامعه است.

یکی از این برنامه ها تشکیل سازمان قرآن و عترت در سپاه « محمد رسول الله (ص) » است که سال گذشته کار خود را آغاز کرد و اکنون پس از گذشت یک سال از تشکیل این سازمان اقدام به برگزاری یاد واره شهدای قرآنی کرده است.

به منظور اطلاع از اهداف و برنامه های قرآنی سپاه « محمد رسول الله (ص) » دقایقی را با سردار « محسن کاظمینی» فرمانده این سپاه به گفت وگو نشستیم.

سپاه « محمد رسول الله (ص) » در سال های اخبر اهتمام ویژه ای به قرآن داشته که در این راستا سازمان قرآن و عترت تشکیل شد، هدف شما از این موضوع چیست؟

هنگامی که من فرماندهی سپاه تهران را بر عهده گرفتم ما چهار هدف عمده برای مبارزه با جنگ نرم دشمن در نظر گرفتیم و من اعتقاد دارم باید همه تلاش خود را برای تحقق این اهداف بکار ببندیم که یکی از این اهداف افزایش سطع معنویت و بصیرت در جامعه است زیرا در این صورت می توان در برابر دشمنان به خوبی ایستادگی کرد و در این راستا ترویج قرآن و عترت در دستور کار ما قرار گرفت.

چهار هدفی که از آن سخن گفتید چیست؟

همانطور که گفتم اولین هدف ما افزایش معنویت و بصیرت است و سایر اهداف ما هم شامل ترویج سبک زندگی اسلامی است که مقام معظم رهبری هم به این موضوع تأکید دارند.

هدف بعدی ما تربیت نیرو های مؤمن و انقلابی و هدف آخر تغییر فضای موجود جامعه به فضایی کاملاً اسلامی است.

چه شد که به فکر تشکیل سازمان قرآن و عترت افتادید؟

برای تحقق این چهار هدف ۲۰ اقدام راهبردی تعیین شد که یکی از این اقدامات ترویج قرآن و عترت است و به همین منظور سال گذشته اقدام به تشکیل سازمان قرآن و عترت کرد یم، همچنین ۱۰ برنامه کلان برای این سازمان در نظر گرفته شد.

بخشی از این برنامه ها شامل؛ راه اندازی مهد های قرآنی، راه اندازی مکتب های قرآنی، راه اندازی دارالتحفیظ به منظور ترویج حفظ قرآن، ترویج مفاهیم قرآن کریم و معرفی شهدای قرآنی است

اگر بتوانیم قرآن و عترت را در جامعه ترویج کنیم و سطح انس با قرآن در جامعه بالا برود قدرت نرم ما افزایش می یابد و با این قدرت می توانیم در برابر فشار ها و آسیب های دشمن ایستادگی کنیم.

از یادواره شهدای قرآنی بگویید

این یادواره از ابتدای تشکیل سازمان قرآن و عترت در دستور کار قرار داشت و ستاد برگزاری آن از شهریور ماه ۱۳۹۲ آغاز به کار کرد و تا امروز با کمک نهاد های قرآنی با این خانواده دیدار شده است، همچنین دبیر خانه این یادواره را دائمی می کنیم تا با برگزاری جلسات هماهنگی، سال های آینده کار های بزرگ تری اجرا شود.

نخستین یادواره شهدای قرآنی چهار شنبه ۲۵ دی ماه ۱۳۹۲ در برج میلاد تهران برگزار و در آن از خانواده های ۱۱۴ شهید قرآنی تهران بزرگ تجلیل شد.