به گزارش پ ارس به نقل از ایسنا، محمدرضا موسوی طباطبایی از تولید متنوع کیفی لوستر با برند ایرانی در کشور چین خبر داد و گفت: توانمندی های ایران در پرتو مدیریت صحیح کارشناسانه نسبت به ساخت برخی کالاها چون تولید لوستر با قیمت مناسب موجب شده تا نه تنها نیاز داخلی اقشار مختلف جامعه به این کالا تامین شود بلکه با ایجاد کارخانه های تولید در فراسوی مرزها بازارهای جهانی نیز مورد هدف قرار گیرد.

وی اظهار کرد: مادامی که تولید داخل یا برند ملی از کیفیت، تنوع کالا و قیمت تمام شده مناسب برخوردار است بی شک خریداران نیز از کالاهای وارداتی آماده خارجی استقبال نمی کنند کما اینکه توجه به تولید داخل اشتغالزایی و درآمد خاص خود را نیز به همراه دارد.

این کارآفرین به ایجاد کارخانه لوستر با برند ایرانی در کشور چین اشاره کرد و گفت: مشارکت چینی ها در تولید جهت وجود مواد اولیه ارزان قیمت و بهره گیری از توان افراد باتجربه آن کشور در ساخت و طراحی لوستر به همراه نیروهای کار متبحر ایرانی مزیت های بالایی چون حذف هزینه های حمل و نقل مواد اولیه و ایجاد سکوی پرتاب صادراتی محصولاتی با برند ایرانی را در پی دارد.

به اعتقاد موسوی، منابع مالی و تسهیلات بانکی و سرمایه های دولتی باید صرف ایجاد زیرساخت های لازم و زیربنایی مورد نیاز کشور شود و بیشتر تولیدکنندگان با تکیه بر توان مدیریتی نقشه راه پیشرفت خود را ترسیم کنند.

محمدجواد دزفولی، یک فعال این حوزه نیز توجه به کارآفرینی و حذف واسطه ها در فروش محصولات « از تولید به مصرف کننده نهایی» را رویکرد مناسب درآمدزایی عنوان کرد و گفت: سبک جدید تولید لوستر با طراحی های نوین وبه روز دنیا موجب شده است تا این کالای ایرانی با ۱۸۰۰ مدل متنوع ساخته وزینت بخش خانه های داخلی و خارجی باشد.

وی گفت: صنعت لوستر سازی ایران رقیبی جدی برای کشورهای صاحب نام این صنعت در جهان به شمار می رود و در میان تولید کنندگان این محصول جایگاه ویژه ای را برای خود به دست آورده است. برخی کشورهای صاحب نام این صنعت از جمله ایتالیا و اسپانیا، پیشینه ابداع این کالای زینتی را به خود نسبت می دهند و با ابزار های تبلیغاتی توجه مشتریان را از اقصی نقاط جهان به سوی خود معطوف ساخته اند. اما واقعیت این است که حجم قابل توجهی از محصولات این کشورها (ایتالیا و اسپانیا) در حقیقت تولیدات کشورهای دیگر از جمله ایران است که به نام برندهای معروف آنها به کل جهان صادر می شوند.