به گزارش پارس ، مصطفی دارایی نژاد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: انواع میوه به ویژه موز در چند روز گذشته کاهش قیمت داشته است. در حال حاضر هر کیلو موز ۲۸۰۰ تومان به فروش می رسد.

وی ادامه داد: سیب گلاب کیلویی ۲۵۰۰ تومان، خیار کیلویی ۹۰۰ تومان، گیلاس درجه یک کیلویی ۵۰۰۰ تومان، گیلاس معمولی کیلویی ۳۰۰۰ تومان و زرد آلو کیلویی ۳۰۰۰ تومان به فروش می رسد.

رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار با اشاره به نرخ مصوب گفت: هلو کیلویی ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، آلو قطره طلا ۱۵۰۰ تومان و آلو ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان در میادین عرضه می شود.

دارایی نژاد همچنین درباره هندوانه و طالبی گفت: هندوانه کیلویی ۶۰۰ تومان و طالبی کیلویی ۷۵۰ تومان به فروش می رسد.

او در پاسخ به این سوال که چرا قیمت میوه میادین در سطح شهر بسیار با هم متفاوت است، بیان کرد: میوه در میادین کمتر از قیمت مصوب به فروش می رسد و تمام داد وستد ها با فاکتور و نظارت رسمی صورت می گیرد، اما متاسفانه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت بر قیمت میوه در سطح شهر هیچ نظارتی ندارند و به طور مثال می توان به قیمت گوجه در میدان تجریش اشاره کرد که کیلویی ۱۷۰۰ تومان به فروش می رسد.

رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار افزود: گوجه فرنگی کیلویی ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان، پیاز زرد ۶۰۰ تومان، پیاز صدفی ۱۵۰ تومان، سیب زمینی ۱۲۰۰ تومان و سیب استانبولی ۲۰۰۰ تومان به فروش می رسد.