به گزارش پارس به نقل از خانه ملت، نادرقاضی پور، افزود: وزیر اقتصاد سال گذشته درنشست مشترکی با نمایندگان وعده واگذاری سهام عدالت تا ۲۲ بهمن ۹۱ را داد اما این وعده پس از گذشت ۶ ماه هنوز عملیاتی نشده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به ایرادات واگذاری سهام بنگاههای دولتی و سهام عدالت به مردم اشاره کرد و گفت: قانون درباره واگذاری سهام بنگاههای دولتی شفاف است و قانون اجازه واگذاری این بنگاهها به شبه دولتی ها را نداده و درقانون مقرر شده تا بنگاههای واگذار شده تکنولوژی و نیروی انسانی خود را افزایش دهند اما درعمل این گونه نبود.

وی با بیان اینکه در واگذاری برخی نیروگاهها به بخش خصوصی ارزان فروشی شد افزود: واگذاری بنگاههای دولتی زمانی نتیجه خوبی در اقتصاد خواهد داشت که واگذاری ها با نظارت بیشتری انجام می شد و این بنگاهها به بخش واقعی اقتصاد واگذارمی شد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر این که واگذاری سهام عدالت باید با حوصله بیشترو با رویکرد عدالت اجتماعی انجام می شد، گفت: زمانی که سهام عدالت به نام مردم است باید حق خرید و فروش آن را داشته باشند.

قاضی پور با بیان اینکه درباره سهام عدالت و روند واگذاری آن و نحوه خرید و فروش و پرداخت سود سهام آن در فراکسیون کارگری مجلس بحث خواهیم کرد، افزود: متاسفانه سهام های سودده به خودی ها واگذار شد و سهام بنگاههای بدهکار به مردم وبیمه شدگان تامین اجتماعی رسید.

عضو کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ در ادامه با طرح این سوال که چرا باید تشکیلات عظیمی را یک شبه واگذار کرد با آنکه ما تجربه ضرر در پتروشیمی ها، نیروگاهها، مخابرات و خودروسازی را داشتیم؟ افزود: فزود: سیاست های شتابزده در واگذاری معادن لطمات فراوانی به کارگران، تولید ملی و اقتصاد کشور وارد کرده است.