به گزارش پارس ، هفته پیش، افزایش دوباره قیمت مسکن مهر پردیس مطرح شد که پیمان پیرفرشی - قائم مقام مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس - در گفت وگو با ایسنا، افزایش قیمت این واحدها را تایید و ارائه اطلاعات دقیق و ریزقیمت های افزایش یافته هر پروژه را به آینده نزدیک موکول کرد.

وی درتوضیح علت افزایش قیمت برخی پروژه ها به ایسنا گفت: عجله ای نیست؛ علت افزایش قیمت و مبلغ اضافه شده هر واحد به زودی اعلام می شود.

پیرفرشی مهلت پرداخت مبلغ اضافه شده برای برخی واحدهای مسکن مهر را تا پایان ماه رمضان عنوان کرد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره دلیل افزایش قیمت ها که برخی علت آن را محوطه سازی عنوان می کنند، توضیحی نداد.

افزایش قیمت ها درحالیست که وزیر راه و شهرسازی دو هفته پیش، از ثبات قیمت مسکن مهر پردیس صحبت و تاکید کرده بود که اکنون شاهد ثبات در بازار مصالح ساختمانی هستیم و هیچ گونه افزایش یا پرش قیمت را در ساخت مسکن مهر پردیس نمی پذیریم.

وی در آخرین بازدید - دو هفته پیش - از پروژه های مسکن مهر شهر جدید پردیس با اشاره به افزایش قیمت ها از سوی برخی پیمانکاران تاکید کرده بود: ازآنجاکه قرارداد منعقد شده با انبوه سازان و پیمانکاران در طرح مسکن مهر به صورت قیمت مترمربع مقطوع است و مبتنی بر فهرست بها نیست، هیچ گونه تعدیل یا افزایش قیمتی در پروژه های مسکن مهر شهر جدید پردیس اعمال نمی شود.

به گفته نیکزاد وزارت راه و شهرسازی قیمت مصالح ساختمانی و فرآوردهای مورد نیاز ساخت مسکن را مدام رصد می کند و چنانچه پرش ارزی یا مورد خاصی رخ دهد که ناشی از موارد اقتصادی باشد، این وزارتخانه با انجام بررسی های لازم، تأثیر این پرش ها روی مصالح و موارد اساسی مانند آنچه که پیش از این در مورد قیمت آنسانسور رخ داد، اقدامات لازم را برای پرداخت مابه التفاوت انجام می دهد اما در حال حاضر شاهد ثبات در بازار مصالح ساختمانی هستیم.

وزیر راه وشهرسازی همچنین خطاب به برخی گمانه زنی ها مبنی بر ورود دولت جدید و افزایش قیمت های مسکن مهر گفت: چنین چیزی اتفاق نمی افتد چراکه روند کنونی یک روند منطقی است.

پس از این گفته نیکزاد، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در مصاحبه ای که از رسانه ملی پخش شد، افزایش سه تا چهار میلیون تومانی برخی واحدهای مسکن مهر پردیس را اعلام کرد.

پیش تر درباره افزایش قیمت ها در شهرهای جدید به هزینه محوطه سازی، آب و فاضلاب و آسانسور اشاره شده بود که هزینه آسانسور برطرف شد و آنچه اکنون بیش از هر مورد دیگر متقاضیان را دچار مشکل کرده پرداخت مبالغ بیشتر برای هر واحد است که برخی آن را به محوطه سازی و تامین هزینه های آب و فاضلاب نسبت می دهند.

در این میان متقاضیان می گویند" مگر این واحدها برای اقشار کم درآمد نیست پس چرا مدام با افزایش قیمت روبرو می شود؟ از سوی دیگر بیشتر سرمایه و توان مالی خود را پرداخت اقساط مسکن مهر پرداخت کردیم و دیگر توان مالی پرداخت این افزایش قیمت ها را نداریم و بر اساس قیمت های اعلام شده برنامه ریزی کرده ایم" .

این در حالیست که شرکت عمران شهر جدید پردیس از شنبه گذشته تاکنون هیچ جزئیاتی از دلیل افزایش قیمت ها، نام پروژه هایی که شامل افزایش قیمت شده اند و میزان قیمت های افزایش یافته اعلام نکرده است.

یادآور می شود نیمه بهمن سال گذشته با ابلاغ وزیر راه و شهرسازی ۱۳ درصد بر قیمت واحدهای مسکن مهر پردیس افزوده شد و بنا بود افزایش قیمت مجدد در این واحدها نداشته باشیم.