به گزارش پارس ، جواد اوجی در گفتگو با مهر درباره آخرین اقدامات انجام گرفته به منظور افزایش پایدایر شبکه انتقال و تولید گاز کشور به ویژه برای زمستان سالجاری، گفت: در شرایط فعلی تعمیرات اساسی و دوره ای پالایشگاه های گاز آغاز شده است و با برنامه ریزی های انجام گرفته سعی شده میزان توقف تولید در حین انجام تعمیرات اساسی را به حداقل کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با اعلام اینکه از سال گذشته با اقدامات انجام گرفته تمامی قطعات یدکی و تجهیزات مورد نیاز در حین انجام تعمیرات اساسی پالایشگاه ها تامین شده است، تصریح کرد: با انجام این برنامه ریزی ها و تامین قطعات یدکی هم اکنون تعمیرات دوره ای پالایشگاه های گاز در کوتاه ترین زمان در حال انجام است.

معاون وزیر نفت با یادآوری اینکه علاوه بر پالایشگاه ها، خطوط لوله، تاسیسات تقویت فشار و برخی از شبکه های گازرسانی شهری و روستایی هم مورد تعمیرات اساسی و دوره ای قرار گرفته اند، بیان کرد: علاوه بر این تا پیش از فرارسیدن فصل زمستان دومین طرح ذخیره سازی گاز طبیعی در منطقه شوریجه خراسان و چندین طرح تاسیسات جدید تقویت فشار و خطوط لوله انتقال گاز در مدار بهره برداری قرار خواهند گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه در شرایط فعلی میزان گازرسانی به نیروگاه های برق کشور به مرز ۲۰۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است، تبیین کرد: با افزایش میزان گازرسانی، در حال حاضر ذخیره سازی سوخت مایع شامل گازوئیل و نفت کوره در نیروگاه ها و صنایع کشور افزایش یافته است.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی گاز با اعلام اینکه برای زمستان سالجاری با توجه به روند گازرسانی تابستانی، حجم ذخایر سوخت مایع صنایع و نیروگاه ها در سطوح مطلوب و قابل توجه ای خواهد بود، تاکید کرد: از این رو حتی در صورت اعمال محدودیت هیچگونه نگرانی بابت تامین سوخت صنایع و نیروگاه ها برای زمستان سالجاری وجود ندارد.

اوجی با بیان اینکه مطابق با برنامه زمان بندی پیش بینی می شود تا مهر ماه سالجاری تعمیرات اساسی و دوره ای تمامی پالایشگاه ها و تاسیسات گازی کشور به پایان برسد، یادآور شد: از این رو دولت یازدهم دست کم برای زمستان سالجاری نگران هیچگونه قطعی و یا افت فشار گاز برای زمستان سالجاری نباشد.

معاون وزیر نفت با یادآوری اینکه زمستان سال گذشته با وجود تثبیت تولید گاز و افزایش تعداد مشترکان خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی هیچگونه افت و یا قطعی در سطح شبکه سراسری گاز گزارش نشد، خاطرنشان کرد: بر این اساس حتی از ابتدای سالجاری تاکنون با کوتاه شدن زمان تعمیرات پالایشگاه ها و کاهش میزان توقف تولید به دلیل انجام تعمیرات، میزان تولید گاز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.