سازمان خصوصی‌سازی دو راه برای جاماندگان سود سهام عدالت اعلام کرده است. برخی مردم در دوره اول از ثبت نام سهام عدالت جا ماندند. رئیسی به جاماندگان سهام عدالت قول مساعد داد.


 

از روز شنبه مجلس در حال بررسی برنامه و صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت رئیسی است. ابراهیم رئیسی نیز در خانه ملت به تشریح برنامه‌های خود پرداخت.

او برنامه‌های خود را در پنج محور اصلی تقسیم‌بندی کرده که این شرح است: ۱- بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ۲- تعالی فرهنگ اسلامی و ایرانی، ۳- اقتصاد مقاومتی، ۴- تأمین و بهبود معیشت جامعه به ویژه اقشار کم درآمد، ۵- توسعه روابط بین‌المللی بر اساس منافع ملی و الهام‌بخشی در جهان اسلام.

از زمانی که رئبسی به طور رسمی برای ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده تاکنون که وزرا برای رای اعتماد به مجلس رفته‌اند، ابراهیم رئیسی بارها در اظهارات خود روی بهبود معیشت خانوارها تاکید کرده است.

یکی از طرح‌های معیشتی که خانواراهای کمتر برخوردار نسبت آن معترض هستند و در بیش از یک سال اخیر مسئولان دولت دوازدهم بارها وعده داده‌اند، سهام عدالت است.

توزیع سهام عدالت بین مردم در سال‎‌‌ها قبل به نحوی بوده که حتی خود مسئولان نیز به نبود عدالت در توزیع سهام عدالت اعتراف کرده‌اند و گفته‌اند که حتی چند میلیون نفر از اعضای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز سهام عدالت ندارند.

حالا دولت رئیسی روی این خواسته مردم تاکید دارد. احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی نیز در جلسه بررسی صلاحیت خود که امروز برگزار شد چندین بار روی موضوع تخصیص سهام عدالت جدید تاکید کرد. او همچنین گفت که قرار است عرضه اولیه‌ها زیاد شود.

در جریان بررسی لایحه بودجه در سال گذشته نیز موضوع سهامدار شدن هفت میلیون نفر مطرح شد.

براساس آمارها حدود ۵۰ میلیون نفر از جمعیت بیش از ۸۴ میلیون نفری کشور سهام عدالت دارند. با توجه به تورم افسار گسیخه و شیب تند افزایش نرخ کالاها و خدمات طی سال‌های اخیر و انتظارات تورمی که برای آینده وجود دارد، به نظر می‌رسد این که بیش از ۳۰ میلیون نفر باقی مانده خواستار سهام عدالت باشند خواسته به جایی است.

مجلس هم در سال گذشته بارها روی موضوع تخصیص سهام عدالت جدید تاکید داشت. از اظهارات مسئولان اینطور برمی‌آید که ه هدف سهام عدالت جدید مددجویان کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بازنشستگان و… است که حدود هفت میلیون نفر را شامل می‌شود.