به گزارش پارس به نقل از فارس، با انتشار کاهش غیرمنتظره آمار صادرات چین در ماه ژوئن، قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهش یافت؛ قیمت نقره هم با کاهش روبرو شد.

هر اونس طلا پس از افزایش ۲.۳ درصدی در دو روز گذشته، امروز و در لحظه انتشار این خبر با کاهش ۳ دلار و ۴۵ سنتی به ۱۲۴۷.۹۴ دلار رسید.

طلا دیروز با افزایش ۲۲.۵۸ دلاری به ۱۲۵۹.۵۶ دلار در هر اونس رسیده بود که این افزایش بیشترین رشد از ابتدای جولای برای فلز زرد محسوب می شد.

قیمت طلا در سال جاری میلادی ۲۶ درصد کاهش یافته است که بیشترین کاهش سالانه از سال ۱۹۸۱ برای این فلز گران بها محسوب می شود. از عوامل این کاهش عدم اعتماد سرمایه گذاران به این فلز به عنوان منبع امن سرمایه گذاری عنوان شده است.

بن برنانکه رئیس فدرال رزرو در ماه ژوئن اعلام کرد که بانک مرکزی آمریکا احتمالا در صورت بهبود وضعیت اقتصادی این کشور برنامه های محرکی خود را کاهش خواهد داد. این بانک ماهانه ۸۵ میلیارد دلار از اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا را خریداری می کند.

اداره گمرک چین امروز اعلام کرد: صادرات این کشور در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته ۳.۱ درصد کاهش یافته است؛ درحالی که تحلیلگران رشد ۳.۷ درصدی را برای این شاخص پیش بینی کرده بودند.

ویکتور تیانپیریا تحلیلگر بازار طلا گفت: ارقام منتشره بسیار بدتر از آنچه است که بازار انتظار آن را می کشید. ارزش دلار همچنان در حال افزایش است و اوراق وزارت خزانه داری آمریکا نیز در حال رشد است.

وی افزود: شرایط تاحدودی برای طلا منفی است.

ارزش دلار، امروز، در برابر ۶ ارز بین المللی اصلی، اندکی تغییر کرده است. این درحالی است که روز گذشته به بالاترین میزان در ۳ سال گذشته رسیده بود.

نتیجه نشست کمیته بازار آزاد فدرال، امروز منتشر می شود و برنانکه نیز در کنفرانس « اداره ملی تحقیقات اقتصادی» این کشور سخنرانی خواهد کرد.

صندوق بین المللی پول دیروز اعلام کرد: با روند ضعیف ترمیم اقتصادی آمریکا، کاهش سطح اقتصادی چین و تشدید رکود اروپا، شتاب رشد جهانی اقتصاد در سال جاری مشکل خواهد بود.

همچنین این نهاد بین المللی، پیش بینی خود در مورد رشد جهانی اقتصاد در سال ۲۰۱۳ را به ۳.۱ درصد کاهش داد. این صندوق در ماه آوریل رشد ۳.۳ درصدی را برای اقتصاد جهان پیش بینی کرده بود.