جعفر قادری نماینده مردم شیراز در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پارس با اشاره به روند تأثیرگذاری قیمت ارز بر روی کالاهای اساسی تأکید کرد: ما به التفاوت افزایش قیمت ارز از ۱۲۲۶ تومان تا ۲۴۵۰ به صورت یارانه در بودجه سال ۹۲ دیده شده است که عملاً ما نباید با تغییر نرخ ارز شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی باشیم.

وی با بیان اینکه اختلال در افزایش قیمت کالاهای اساسی ممکن از ناحیه مدیریت نامطلوب دولت نشئت گرفته باشد اظهار داشت: طولانی شدن زمان برای دریافت مابه التفاوت قیمت ارز می تواند در قیمت کالاهای اساسی تاثیر گذار باشد که این امر توجه دولت را طلب می کند.

قادری تصریح کرد: مدیریت وزارت صنعت و معدن و تجارت در زمینه نظارت بر افزایش قیمت کالاهای اساسی ضروریست در غیر اینصورت ما نسبت به گذشته نباید هیچ افزایش قیمتی داشته باشیم.

این نماینده مجلس در رابطه با شرایط فعلی ارز در کشور ابراز عقیده کرد: اگر سیاست های اقتصادی کشور منطبق با یک اصول عملی باشد مطمئناً مشکلی در زمینه نرخ ارز وجود نخواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تأکید کرد: همواره کشور در تأمین ارز مشکل نداشته و آنچه که می تواند مشکل ساز باشد مدیریت منابع ارزی کشور است.

قادری با اشاره به روی کار امدن دولت یازدهم و اثار مثبت این امردر اقتصاد کشور اظهار داشت: بخشی از مسائل اقتصادی متأثر از انتظارات بازار شکل می گیرد که از جمله آن می تواند به عرضه کنندگان و تقاضاکنندگان اشاره کرد.

وی افزود: مطمئناً واکنش های مثبت بازار با روی کارآمدن روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب دوره یازدهم ریاست جمهوری می تواند تأثیرپذیری دولت ها و اقتصاد را نمایان کند.

این نماینده مردم شیراز در ادامه با اشاره به سیاست های اقتصادی دولت دهم تأکید کرد: در دولت آقای احمدی نژاد متأسفانه چیزی به نام اقتصاد مورد توجه قرار نگرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: حرکات و سیاست های زیگزالی دولت دهم و عدم مدل مطلوب در روند اجرای سیاست های اقتصادی کشور باعث شد تا همیشه نوسانات اقتصادی در این دولت پایدار بماند که این امر خود ریسک سرمایه گذاری در زمینه فعالیتهای اقتصادی را پائین اورد.