امروز چهارشنبه (۱۸ فروردین ماه) بازار با افت قیمت در عمده نمادهای بزرگ و کوچک آغاز به کار کرد.در حال حاضر ۲۲۸ نماد در کف قیمت روزانه به ارزش ۱ هزار و ۸۱۵ میلیارد تومان با صف فروش مواجه هستند.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۸ فروردین ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۸ فروردین ماه

 

در گروه فلزی‌ها نماد فولاد مبارکه با افت نسبی تقاضا در قیمت ۱۲۸۴ تومان دنبال می‌شود و نماد فملی در قیمت ۱۱۹۲ تومان داد وستد می‌شود.

در گروه بانکی‌ها نماد وپاسار با رشد بیش از ۱ درصد دنبال می‌شود.

تک نماد سبز در میان افت قیمت حاکم شده در گروه خودرویی، خکرمان است که با رشد ۳ درصد در قیمت ۴۱۰ تومان قرار دارد. خزامیا نیز با افزایش تقاضا در این دقایق در مدار مثبت قرار گرفت.

افت سه هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۲۵۸هزار واحد قرار گرفته است.

نمادهای فایرا، غبشهر و وپاسار بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای فملی، شپنا و فولاد بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت پنج هزار و ۵۹۲واحدی (۰.۴درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۵۵هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۰۶درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۲۹نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۲۶نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نمادهای فملی، شستا، برکت، خزامیا، فولاد، امین و خودرو در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نمادهای بپیوند، آریا، بگیلان، مادیرا، وهور، بجهرم و صبا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۴۴۵میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۰۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۲۴۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش چهار هزار و ۴۱۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به چهار هزار و ۱۶۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، شپنا و غصینو به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده حدود ۲۹۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید غگیلا، سیتا و قیستو در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۲۰۰میلیارد تومان (۸۳درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۷۸۵میلیارد تومان (۱۸درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۸نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۳۲نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف شیر پاستوریزه پگاه گیلان (غگیلا) به ۱۲.۸درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «بانک‌ها و موسسات اعتباری» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش بیش از ۳۹۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «انبوه سازی، املاک و مستغلات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۳۴۰میلیارد تومان می‌شود. همچنین در طرف دیگر معاملات تقاضای چشمگیری وجود ندارد.

حدود ۱۷درصد از چهار هزار و ۶۵۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع ۴۴۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۰۷۱درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به پنج هزار و ۸۵میلیارد تومان خواهد رسید.