امروز چهارشنبه (۲۶ آذر ماه) بازار امروز متعادل و در اکثر نمادها در محدوده های مثبت آغاز بکار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵ دقیقه ابتدایی پیش گشایش

++سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۶ آذر

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۶ آذر

بازار در آخرین روز هفته با قدرت نمایی طرف خریدار آغاز بکار کرد، این در حالی است که شاهد قرار گرفتن اکثریت نماد‌ها در کف قیمت روزانه هستیم، اما به نظر افزایش تقاضا نسبی حاکم شده بروی بازار موجب شود تا نظاره گر فاصله گیری قیمت از کف قیمت روزانه باشیم.

در گروه خودرویی‌ها نماد خودرو که در دقایق پایانی معاملات روز گذشته متعادل و از کف قیمت روزانه فاصله گرفت، اکنون با رشد بیش از ۱ درصد در قیمت ۳۶۷ تومان قرار دارد. خساپا از کف قیمت روزانه فاصله گرفت و در محدوده ۲۷۰ تومان قرار دارد. خگستر همچنان با صف فروش مواجه است.

در گروه فرآورده‌های نفتی شاهد افت قیمت در اکثریت نماد‌ها هستیم.

معاملات در گروه فلزات اساسی بر خلاف شروع خوب کامودیتی ها، منفی و در برخی نماد‌ها متعادل دنبال می‌شود. فولاد در قیمت ۱۳۴۰ تومان افت ۳ درصد دارد. فملی با افت ۲ درصد و در قیمت ۱۴۱۸ تومان داد و ستد می‌شود. صف فروش ذوب ۴ میلیون سهم است و حجم معاملات در کمتر از نیم ساعت ۱۰۴ میلیون سهم ثبت شده است.

افت ۲۵هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۲هزار واحد قرار گرفته است.
ونیکی، لوتوس و وتوصا بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های شستا، فملی و فولاد بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

معاملات گروه بانکی‌ها منفی است.

نماد وبصادر در قیمت ۳۲۳ تومان افت ۳ درصد دارد.وبملت در قیمت ۴۸۷ تومان افت ۳ درصد را تجربه می‌کند.

نماد دی در کف قیمت روزانه محدوده ۴۴۸۱ تومان با صف فروش مواجه است.وتجارت در قیمت ۳۴۶ تومان قرار دارد.

در گروه بیمه ای، نماد دانا که با خبر افزایش سرمایه اش در معاملات روز گذشته صدر نشین بیشترین ورود پول حقیقی بشمار می‌رفت، امروز نیز از محدوده منفی به سمت مثبت حرکت کرده و اکنون در قیمت ۹۲۸ تومان دنبال می‌شود. کوثر از دیگر نماد‌های مورد توجه در این گروه است. با آنکه در محدوده منفی است، اما خریدار قوی دارد.

در گروه خودرویی نماد خساپا مجددا با افت ۴ درصد مواجه شده و نماد #خبهمن با مشارکت ۲۷ درصدی حقوقی‌ها موفق شد تا از کف قیمت روزانه فاصله گرفته و اکنون در قیمت بالاتر از سطح ۲۷۰۰ تومان دنبال شود.

وغدیر با صف فروش ۴ میلیون سهمی در قیمت ۱۲۲۹ تومان مواجه است و شستا در قیمت ۲۴۶۱ تومان افت حداکثری را تجربه می‌کند.

دارا یکم در قیمت ۱۷۶۷۰ تومان با رشد نسبی تقاضا همراه است.

فولاد، فملی و خودرو سبز شدند و صف فروش خساپا جمع شد.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۲۷هزار و ۶۴۰واحدی (۱.۹درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۰هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۱.۲درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۰۰نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۰۸نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۷۲۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند و نماد‌های شستا، خودرو و خساپا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های وسپهر، بپیوند و ذوب در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به چهار هزار و ۱۷۰میلیارد تومان رسید.

در ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه جمع صف‌های خرید حدود هزار و ۹۹۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش دو هزار و ۴۵۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۴۶۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش شستا، وملی و فوکا به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی ۳۵۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید وتوکا، سامان و کگهر در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۴۲۰میلیارد تومان (۷۱درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر هزار و ۲۰۰میلیارد تومان (۴۹ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۳۰نماد و حجم صف‌های فروش در ۵۲نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف شرکت فولاد کاویان (فوکا) به ۱۹درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«بانک‌ها و موسسات اعتباری» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۴۰۵میلیارد تومان است و پس از آن گروه «خودرو و ساخت قطعات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۲۱۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «محصولات شیمیایی» با تقاضای خرید ۸۲۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۴۷درصد از چهار هزار و ۴۴۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع پنج هزار و ۸۵۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۷۶درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۰هزار و ۲۹۰میلیارد تومان خواهد رسید.