به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، نکته ی مهم این است که برخی از این موسسات هم چنان فعالیت خود را ادامه داده و موسسات خود را جمع آوری نکردند؛ معاون نظارتی بانک مرکزی در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: بارها و بارها به مردم هشدار داده ایم و اسامی موسسات لغو مجوز شده را اعلام کردیم.

درویشی افزود: مردم باید با آگاهی کامل در موسسات سپرده گذاری کنند و برای آگاهی از لیست موسسات مالی اعتباری دارای مجوز می توانند به سایت بانک مرکزی مراجعه کنند.

معاون نظارتی بانک مرکزی تاکید کرد: برخی موسسات به دلیل نداشتن سرمایه ی کافی از سپرده های مردم برای منافع شخصی خود استفاده کرده و سودهای بالای ۲۰ درصد می دهند که در این باره اقدامات لازم را انجام داده و انجام خواهیم داد و بانک مرکزی با تمام توان در این زمینه فعالیت می کند ولی این موضوع پیچیده و مشکل بوده و نیاز به زمان دارد.

وی هم چنین درباره ی مصوبه مجمع بانک مرکزی که مقرر شده بود حدود ۲۰ درصد از تعداد شعب بانک های دولتی و غیردولتی کم شود، گفت: این کار در حال انجام است و بانک های دولتی وغیردولتی براساس این مصوبه باید شرکت هایشان را جمع کنند و بین بانکداری و شرکت داری یکی را انتخاب کنند.

معاون نظارتی بانک مرکزی تاکید کرد: بانک های دولتی و غیردولتی که صرافی داشته و یا شرکت های لیزینگ دارند نیز باید تعطیل شود و اگر بانکی تمایل دارد که به سمت شرکت داری برود ما باید مجوز آن را ابطال کرده و آن به سمت شرکت داری برود و بانک ها باید بین بازار پول و سرمایه یکی را انتخاب کنند.