احمد کوچکی کارشناس بازار سرمایه با تحلیل بورس امروز و فردا گفت: بازار از لحاظ تکنیکالی به یک‌سری نقاط حمایتی رسیده و خمچنین به صورت ایده‌آل اگر چند روزی ثبات داشته باشیم، ‌می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در میان‌مدت روند صعودی آرام را مجددا تجربه کنیم.

اما نکته اساسی این است که هوز حجم معاملات آنقدر بالا نیست که بتوان قاطعانه در رابطه با صعودی شدن یا مثبت شدن بازار صحبت کرد.

شرایط فعلی بیشتر زمان انتظار است، یعنی خرید و فروش جدید نداریم تا ببینیم وضعیت برای سهامداران خرد به چه شکل پیش می‌رود.

موضوعی که در این روزهای بازار بیشتر از مباحث فاندامنتال تعیین‌کننده است، بحث روند جریان پول است که هنوز نشانه‌هایی از بهبود نمی‌بینیم. اما در بحث نزول می‌توان انتظار داشت که تا حد زیادی روند نزولی فعلی برای یک مدت کوتاه متوقف شود؛ اما در مورد صعودی شدن بازار نمی‌توان به صورت قطعی نظری داد.

در رابطه با فردا نیز به نظر می‌رسد بازار متعادل و رو به مثبت باشد.

از نظر بنیادی برای اکثر شرکت‌های زنجیره #فولاد در بلندمدت می‌توان انتظار داشت که عملکرد مثبتی داشته باشند، اما در کوتاه‌مدت بازگشایی سه #بانک دولتی که به دلیل #شفاف_سازی بسته شدند، اگر بازگشایی انجام شود، می‌توانیم شاهد روند مثبت باشیم.

همچنین در رابطه با گروه #خودرو از نظر تکنیکالی به یک‌سری حمایت‌ها رسیدیم و می‌توان انتظار داشت که بازار یک واکنش مثبتی نشان دهد.

علاوه‌براین صنایع، شرکت‌ها و صنایع_کوچک هم می‌توانند مورد اقبال بازار قرار بگیرند؛ درواقع براساس اولویت‌بندی، ابتدا صنایع کوچک، شرکت‌های سودآور با رویکرد بلندمدت و بانک و خودرو به عنوان گروه‌های اصلی در نظر بگیریم.