شرکت هواپیمایی امارات پروازهای خود با مبدأ یا مقصد عربستان ، کویت و عمان را به خاطر شناسایی نوع جهش‌یافته کرونا، و بسته شدن مرزهای این سه کشور متوقف کرد.

این شرکت هواپیمایی در وبسایتی خود اعلام کرد: به خاطر بسته شدن مرزهای عربستان، کویت و عمان این شرکت تا 28 دسامبر پروازهای خود به کویت و عمان و تا 27 دسامبر به عربستان را به حالت تعلیق درآورده است.

شرکت هواپیمایی اتحاد امارات هم روز دوشنبه پروازهای خود به این سه کشور را متوقف کرده بود، دلیل این مسئله شیوع نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در انگلیس و اروپاست که گفته می‌شود قدرت سرایت بیشتری دارد.

دیگر کشورهای خاورمیانه نظیر اردن هم پروازهای خود با انگلیس را متوقف کرده‌اند. شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرده که نمی‌تواند به مسافرانی که برای سه مقصد ذکر شده و تا 27 یا 28 دسامبر بلیت رزرو کرده‌اند، خدمات ارائه کرده و به خاطر این مسئله متاسف است. 

بسیاری دیگری از کشورهای اروپایی و کشورهای جهان هم پروازهای به انگلیس را متوقف کرده و منتظر روشن‌تر شدن  جزئیات نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در انگلیس هستند، البته عمان هم اعلام کرده که  چند مورد ابتلا به این ویروس را شناسایی کرده‌اند.