شانزدهمین دوره رقابتهای جام ملت‌های استرالیا امروز جمعه با برگزاری دیدار استرالیا و کویت در گروه A آغاز شد که این مسابقه درحالی با برتری 4 بر یک استرالیا به پایان رسید که تیم کویت تا دقیقه 33 از میزبان خود پیش بود.

در این بازی که از ساعت 20 و با قضاوت "راوشان ایرماتوف" در ورزشگاه مستعطیل شهر ملبورن برگزار شد، تیم کاهیل (33)، ماسیمو لونگو (45)، میله یودیناک (62- پنالتی) و جیمز ترواسی(90+3) برای استرالیا گل زدند و علی حسین (9) تک گل کویت را به ثمر رساند.

تیم استرالیا درحالی موفق به کسب این پیروزی شد که در اکثر دقایق مسابقه تیم برتری میدان بود و کویتی‌ها برای رسیدن به موقعیت گلزنی، بیشتر دل به ضد حملات دوخته بودند. استرالیایی‌ها در دقایق ابتدایی نیمه دوم یک بار هم توسط یودیناک توپ را به تیر دروازه کویت کوبیدند که این ضربه در دقیقه 71 و با شوت فهد الابراهیم که به تیر دروازه استرالیا برخورد کرد، جبران شد.

با این پیروزی، استرالیا میزبان جام موقتا به صدرجدول گروه A صعود کرد و کویت هم قعرنشین شد. در ثانیه‌های پایانی بازی، تماشاگران حاضر در ورزشگاه یکصدا تیم خود را تشویق کرده و صحنه جالبی را رقم زدند.

برنامه روز دوم از رقابتهای جام ملتهای آسیا به شرح زیر است:
شنبه - 20 دیماه 1393
گروه A:
* کره‌جنوبی- عمان، ساعت 08:30

گروه B:
* ازبکستان - کره‌شمالی، ساعت 10:30
* عربستان - چین، ساعت 11:30