به گزارش پارس به نقل از مهر، روزنامه الوطن نوشت پس از گذشت ۹ ماه، آخرین صفحه از سریال اختلافات داخلی میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در نشستی که سران شورا در کاخ ملک عبدالله برگزار کردند، ورق زده شد.

این روزنامه افزود: در جریان نشست ریاض، شرکت کنندگان، توافق نامه مکمل ریاض و بازگشت سفرای عربستان، بحرین و امارات به دوحه را تایید و تصویب کردند.

این روزنامه با انتشار عکسهایی از دیدار سران کشورهای عربی شرکت کننده در نشست ریاض، نوشت شیخ تمیم بن حمد امیر قطر و شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی، پیشانی شاه سعودی را می بوسند.

نشست شب گذشته به دعوت ملک عبدالله برگزار شد که در بیانیه مشترکی که در پایان نشست صادر شد، آمده است نشست سران برای تحکیم و تقویت روح همکاری صادقانه و تاکید بر سرنوشت مشترک و آنچه مردم کشورهای عضو شورای همکاری به آن چشم دوخته اند مبنی بر وحدت و همسویی عمیق، برگزار شد.

در این بیانیه آمده است عربستان، امارات و بحرین تصمیم گرفتند سفیران خود را به قطر بازگرداندند.

سران کشورهای عربی شرکت کننده در نشست ریاض دعا کردند که کشورهای آنها از کید و مکر مکر کنندگان! در امان بماند و امنیت وثبات و رفاه دائمی برای آنها وجود داشته باشد.

شب گذشته عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی در کاخ اختصاصی خود در ریاض نشستی را با شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی و نایب رئیس دولت امارات، حمد بن عیسی شاه بحرین، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت برگزار کرد.

روزنامه الوطن عمان برگزاری نشست ریاض را غیر منتظره خواند و نوشت برخی رهبران شورای همکاری نشستی را در ریاض برگزار کردند که قبلا به طور رسمی خبر برگزاری آن اعلام نشده بود، این نشست پیش از نشست سران شورای همکاری خلیج فارس برگزار می شو که دوحه در ماه آینده میزبان آن است.