عادل نجف زاده عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم در گفت و گو با پارس نیوز اظهار داشت: بر اساس آمار رسمی حدود 2.5 میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد که با اخذ مالیات می توان، علاوه بر درآمدزایی برای دولت، با عرضه واحد‌های خالی، قیمت ها در بازار مسکن را کاهش داد.

وی افزود: دلالان بازار مسکن در در سالهای اخیر به دنبال آشفته کردن وضعیت بازار مسکن بوده اند زیرا از یک سو عرضه مسکن محدود و کم بوده و از سوی دیگر متقاضیان واقعی مسکن از این عرضه کم بی بهره مانده اند.  در واقع با اجرای درست قانون مالیات بر خانه‌های خالی، شاهد افزایش عرضه خانه‌های خالی خواهیم بود و واین قانون اهرم فشاری برای سوء استفاده دلالان و مافیای مسکن خواهد بود.

نجف زاده تاکید کرد: اخذ مالیات و توجه به طرح‌های حمایت از مسکن می‌تواند مانع بروز احتکار و سوءاستفاده سوداگران و دلالان شود .

این نماینده مجلس یازدهم با تاکید بر ضرورت طرح دو فوریتی جهش تولید مسکن برای دستیابی به تولید انبوه اثربخش گفت: مسکن نباید به یک کالای سرمایه‌ای و احتکاری تبدیل شود، زیرا با توجه به این طرح موضوعاتی همچون دریافت مالیات از خانه‌های خالی، مالیات مکرر ، مالیات بر عایدی مسکن و زمین‌های بایر، مدنظر قرار گرفته است.