محمد اسلامی‌ افزود: در جلسه‌ اخیر با بانک‌ها مقرر شد تا در پرداخت وام ودیعه مسکن و همچنین ارائه تسهیلات به طرح اقدام ملی مسکن، تسریع داشته باشند تا مستاجران زودتر بتوانند به ودیعه مورد درخواست خود برسند.

وی همچنین درباره ضمانت‌های وام ودیعه مسکن ، اعلام‌کرد: در جلسه با بانک‌ها، مقرر شد تا مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا عمل شود، یعنی برای وام‌های ۱۵ میلیون تومان بدون ضامن غیر و تنها با ضمانت خود شخص وام گیرنده، تسهیلات وام مسکن پرداخت شود و وام‌های ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی با یک ضامن، پرداخت شود.  

اسلامی توضیح‌داد: با توجه به مشارکت بانک‌ها در تامین منابع تسهیلاتی طرح اقدام ملی، مقرر شد جلساتی اختصاصی با هریک از بانک‌ها برگزار شود و درخصوص چگونگی تخصیص منابع و نحوه پرداخت، نتیجه‌ای واحد اتخاذ شود.

وی ادامه‌داد: همچنین مقرر شد تا در کنار بانک مسکن، سایر بانک‌ها در حوزه مسوولیتی بخش مسکن، کمک‌دهنده باشند و تعداد بیشتری از متقاضیان برای اخذ تسهیلات مسکن پوشش داده شوند.

رقم ودیعه مسکن برای مستاجران تهرانی ۵۰ میلیون تومان، برای سایر کلان‌شهرها ۳۰ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان است. سود این تسهیلات ۱۳ درصد تعیین شده است.