محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با پارس نیوز در تشریح اقدامات کمیسیون متبوع اش عنوان کرد: مجلس یازدهم پس از تشکیل کمیسیون‌ها اقدام به مطرح کردن چندین طرح اساسی در راستای حل مشکلات اصلی مردم، به ویژه مشکلات معیشتی کرده که از مهم‌ترین این طرح‌هاست، هدف از مطرح کردن این طرح این است که در جمهوری اسلامی هیچ فردی در تامین موادغذایی اولیه خود دچار مشکل نشود، هم اکنون بستر لازم برای اجرای طرح تأمین کالا‌های اساسی و ارائه آن به مردم فراهم است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این طرح دولت موظف به مشخص کردن خانوارهای مشمول طرح است، گفت: این فرایند بر اساس بانک اطلاعاتی خواهد بود که وزارت رفاه بر اساس آن حدود 10 سال است یارانه خانوارها را پرداخت می‌کند، لذا اگر در خصوص اجرای این قانون مشکل فسادزایی پیش بیاید، مسئولیت آن با دولت است.

وی همچنین به طرح‌هایی در مورد افزایش عرضه مسکن به عنوان دیگر طرح‌های اقتصادی مجلس اشاره کرد و افزود: در همین راستا ما طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی را تصویب کردیم در این طرح هدف جلوگیری از احتکار مسکن است. به این معنی که در این طرح مالکان واحدهای مسکونی خالی که تعدادشان کم هم نیست ، وادار خواهند شد این واحدها را به فروش یا به اجاره برسانند و در غیر این صورت طبق الگوی ابلاغ شده مالیات این واحدها را به دولت پرداخت کنند تا از محل دریافت این مالیات‌ها نیز بتوانیم به بحث تامین مسکن کمک کنیم. این کار باعث ورود بخش عمده‌ای از ۲.۵ تا ۲.۷ میلیون خانه خالی به بازار خواهد شد.