به گزارش پارس ، غلامرضا عباسی در گفت وگو با تسنیم تاکید کرد بدقولی های دولت علاوه بر اینکه برای کارگران گران تمام شده است بهانه ای برای خوشحالی دشمن است.

وی ادامه داد: بسیاری از رسانه های بیگانه در راستای تعلل دولت در افزایش حق مسکن و بن خوار و بار جامعه کارگری بیان کرده اند که کارگران به وعده های بی مورد عادت کرده اند و این بار هم باز وعده های مسئولان واهی بود.

عباسی تاکید کرد: امیدواریم مسئولان با بی توجهی موجبات خوشحالی دشمن را فراهم نکنند و با برگزاری جلسه شورای عالی کارمیزان افزایش حق مسکن را مشخص کنند.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران با تاکید براینکه افزایش ۱۰ هزارتومانی دردی از جامعه کارگری دوا نمی کند بیان کرد: نمایندگان کارگران به مشکلات متعدد در مسیر تولید آگاه هستند اما فکر نمی کنم افزایش ۱۰۰ درصدی حق مسکن که ۱۰ هزار تومان می شود هزینه ای برای کارفرمایان اضافه کند.

این فعال کارگری با اشاره به مخالفت برخی از کارفرمایان مبنی بر عدم حضور در جلساتی که منفعت کارگران به میان است بیان کرد: انتظار می رود همانطور که جامعه کارگری با صبوری با وجود تورم بیش از ۳۰ درصد به افزایش ۲۵ درصدی دستمزد رضایت دادند جامعه کارفرمایان به افزایش این میزان اندک حق مسکن نیز رضایت دهند.

این نماینده کارگران در شورای عالی کار اظهار کرد: خوشبختانه دولت یازدهم نیز از افزایش حق مسکن و بن خواروبار کارگران استقبال کرده امیدواریم به زودی این وعده عملی شود.
دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران با تاکید بر اینکه کار کردن برای کارگران به سخندانی نیست گفت: اگر کسی دلسوز این قشر زحمت کش است باید در عمل ثابت کند نه اینکه وعده سرخرمن بدهد.

وی اظهار کرد: به هر حال مساله کمک به کارگران از سوی دولت در قالب افزایش حق مسکن و بن کارگری جهت افزایش قدرت خرید کارگران به شورای عالی کار پیشنهاد شده بود که متاسفانه در جلسه اولی که در سال جاری برگزار شد مورد پذیرش قرار نگرفته است و تا کنون به بهانه های مختلف از جمله انتخابات و برگزاری اجلاس ILO بی نتیجه مانده است.

عباسی تاکید کرد: برگزاری اجلاس جهانی ILO تنها بهانه ای برای فرار از افزایش حق مسکن و بن خوار و بار جامعه کارگری بود وگرنه برگزاری این اجلاس ارتباطی به برگزاری جلسه ویژه برای افزایش حق مسکن و بن خوارو بار جامعه کارگری نداشت.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران تاکید کرد: همانطور که دفعه گذشته نامه ای جهت درخواست جلسه ویژه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فرستادم مجددا تصمیم داریم این کار را تکرار کنیم، شاید خبری از برگزاری نشست مجدد شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی شود.