به گزارش پارس به نقل از تسنیم، در هفته منتهی به پنجم تیرماه امسال، ۷۳ هزار و ۴۹۷ خریدار در ۲۱۴ هزار و ۹۱۲ دفعه به داد و ستد پرداختند.

نگاهی به جزییات معاملات نشان می دهد که دو میلیارد و ۴۱۶ میلیون سهم به ارزش ۷ هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال به صورت خرد و بلوک خریداری شده است.

این در حالی است که از ابتدای امسال، ۳۵ میلیارد و ۵۸۲ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۲۵۳ هزار و ۳۵۹ میلیارد ریال دادوستد شده است.

در این مدت، تعداد ۹۱۱ هزار و ۹۴۷ سرمایه گذار، در دو میلیون و ۲۹۵ هزار و ۹۰۸ دفعه این تعداد سهام را خریداری کرده اند.

شاخص کل از ابتدای سال تا پایان هفته منتهی به پنجم تیرماه، ۱۱ هزار و ۳۸۷ واحد رشد کرد تا بازدهی ۲۹.۹درصدی را نصیب سرمایه گذاران کند. این متغیر در پایان هفته منتهی به ۵ تیر، با نزدیکی به نیمه های ۴۹ هزار واحد، بر روی عدد ۴۹ هزار و ۴۲۷ واحد ایستاد. این در حالی است که بازدهی این هفته بورس اوراق بهادار با رشد ۵۱۱ واحدی به ۱.۰۴ درصد رسید.

شاخص قیمت و سود نقدی هم عدد ۲۰۱ هزار و ۹۸ واحد را برای خود ثبت کرد. شاخص شناور آزاد نیز به عدد ۵۷ هزار و ۹۴ واحد رسید تا نسبت به ابتدای سال ۲۹.۹ درصد رشد داشته باشد.

شاخص بازار اول ۳۸ هزار و ۴۷۵ واحد و شاخص بازار دوم ۸۶ هزار و ۶۶۰ واحد را در پرونده کاری خود ثبت کرد. این دو شاخص در طول هفته گذشته به ترتیب ۰.۹۸ و ۱.۲۳ درصد رشد داشته اند.

در عین حال شاخص صنعت در آخر هفته منتهی به ۵ تیر ماه، بر روی عدد ۴۲ هزار و ۲۶۵ واحد ایستاد که نسبت به ابتدای سال ۲۸.۵ درصد رشد کرد.

در هفته منتهی به ۵ تیرماه، ۲۲۱ هزار و ۹۸ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۲۲۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار معامله شد. این در حالی است که از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۸۷۴ هزار و ۳۸۲ برگه اوراق مشارکت به ارزش یک هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال در بورس خریداری شده است.