به گزارش پارس ، احمد نعمت بخش در گفت و گو با فارس، اظهارداشت: مسئولان سازمان محیط زیست سعی داشتند با دلایل غیرمنطقی، در شماره گذاری خودروهای تولیدی با استاندارد یورو ۲ ممنوعیت ایجاد کنند که در نهایت، دولت و کارگروه حمایت از تولید دلایل خودروسازان را منطقی دانستند و مقرر شد خودروهای تولیدی با استانداردهای یورو ۲ نیز شماره گذاری شوند.

وی ادامه داد: طبق مصوبه دولت در سال های ۸۴ و ۸۹، توزیع سوخت یورو ۴، شش ماه پیش از تولید خودرو با این استاندارد اجباری است درحالی که سازمان محیط زیست این مصوبه را مدنظر ندارد.

وی افزود: از سویی، در مصوبه پیشنهادی سازمان محیط زیست در ۱۶ اسفند سال ۹۰ در مورد کاهش آلایندگی هشت کلان شهر، عنوان شده بود که توزیع سوخت با استاندارد یورو ۴ از ابتدای سال ۹۱ و تولید خودرو با این استاندارد از ابتدای سال ۹۲ اجباری شود.

نعمت بخش توضیح داد: به این ترتیب در مصوبه پیشنهادی سازمان حفاظت محیط زیست، توزیع سوخت استاندارد باید یک سال قبل از تولید خودرو با استاندارد یورو ۴ انجام می شد که ظاهراً مسئولان سازمان محیط زیست این موضوع را نیز فراموش کرده اند.

وی تصریح کرد: در عین حال این سوال باقی است که چطور ممکن است توزیع سوخت تنها در هشت کلان شهر انجام شود و در این شرایط برخی می توانند خودرو با استاندارد یورو ۲ را در سایر شهرها شماره گذاری کنند.

دبیر انجمن خودروسازان پیشتر از توقف شماره گذاری برخی محصولات شرکت زامیاد و پارس خودرو به دلیل تولید با استاندارد یورو ۲ خبر داده بود.