به گزارش پارس به نقل از مهر، احمد مشیری گفت: آب تهران بزرگ از برفاب دماوند و البرز تامین می شود و بدیهی است که نه نیازی به آب بسته بندی است و نه نیازی به دستگاه تصفیه آب. مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: تهرانی ها نیاز به آب بسته بندی و دستگاه تصفیه آب ندارند.

مشیری با بیان اینکه آب تهران جزو بهترین آب های جهان است اظهار داشت: کشورهای اروپایی با وجودی که از ۲۰۰ سال پیش سامانه جمع آوری فاضلاب دارند اما چون پساب فاضلاب را داخل رودخانه ها می ریزند و از همان رودخانه آب برای تصفیه برداشت می کنند، گرچه کیفیت شیمیایی این آب بالا است اما کیفیت فیزیکی و طعم و بوی مناسب نوشیدن ندارد و از آب بسته بندی برای آشامیدن استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: نکته مهم این است که نباید مشکلات تاسیساتی داخل ساختمان را به حساب شرکت های آب و فاضلاب گذاشت. بهترین کار این است که مشترکان، آب نزدیک ترین شیر به کنتور آب را داخل لیوانی بریزند و رنگ و طعم و بوی آن را چک کنند. در غیر اینصورت اگر بقیه شیرهای داخل منزل دارای آب کدر و… است مشکل از پوسیدگی، زنگ زدگی و… تاسیسات داخلی ساختمان است و نه کیفیت آب.

این مقام مسئول در آب و فاضلاب استان تهران سپس با بیان اینکه میزان مصرف یک فرد اروپایی برابر با یک سوم میزان مصرف یک فرد ایرانی است تصریح کرد: حتما باید به سمت مصرف بهینه آب حرکت کنیم و برای این کار استفاده از وسایل کاهنده مصرف و نیز شیرآلات اهرمی و سنسوری پیشنهاد می شود.

وی در خصوص نحوه عملکرد لوازم کاهنده مصرف آب گفت: این لوازم، هوا را با آب مخلوط می کنند بنابراین میزان آبی که بیرون می دهند نصف می شود در حالی که حجم آب کمتر نمی شود. مشیری ادامه داد: باید آب را برای نسل های آینده نگه داریم چون قطعا جنگ جهانی بعدی بر سر آب خواهد بود؛ بیشتر کشورهای جهان مرزهایشان با کشورهای دیگر از طریق رودخانه ها است و گاهی آب یک رودخانه از چند کشور مختلف عبور می کند و همین امر دلیلی بر نزاع های آینده خواهد بود.