به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، " مایکل مک فول" در ادامه افزود: واشنگتن نگرانی هایی درباره توافقاتی که میان ایران و روسیه انجام می گیرد دارد. کاخ سفید موضع خود را در قبال این نوع توافقات اعلام کرده است.

مک فول تصریح کرد: رفع موقت تحریم ها به وضعیت مذاکرات ایران با کشورهای ۵+۱ کمک کرده و آمریکا از این شرایط راضی است. با این حال طی شش ماه آینده مسیر دشواری پیش رو داریم.

وی همچنین مدعی شد: تبادل نفت ایران در ازای مواد غذایی و ابزارآلات روسی یکی از توافقاتی است که میان تهران و مسکو برقرار است. این موضوع از نظر ایالات متحده به روند مذاکرات بر سر برنامه هسته ای ایران آسیب وارد می کند.

سفیر آمریکا در مسکو تاکید کرد: معتقدیم باید بر اصل روابط خارجی متمرکز باشیم نه بر موضوعاتی که مفاد اصلی توافقنامه هسته ای ایران و ۵+۱ را به چالش می کشد.

وی همچنین با اذعان به سیستم قدرتمند دفاع موشکی ایران تاکید کرد: امیدواریم به زودی موضوع برنامه های موشکی ایران نیز حل و فصل شود چراکه این مسئله یکی از اصلی ترین دغدغه های مقامات دولت آمریکاست.

مایکل مک فول ادامه داد: برنامه موشکی آمریکا برنامه ای جهانی است اما تهدیدی که از سوی سیستم دفاع موشکی ایران این برنامه را نشانه گرفته، از نظر ما جدی است.

شایان ذکر است علیرغم اظهارات همیشگی مقامات آمریکایی مبنی بر تهدیدآمیز بودن برنامه دفاع موشکی ایران، مقامات نظامی" جمهوری اسلامی" بارها بر ماهیت دفاعی سامانه های موشکی کشور تاکید کرده اند.