به گزارش پارس به نقل از فارس، روند نزولی قیمت سکه در بازار نقدی از ظهر امروز تشدید شد و همین امر موجب شد، تا هر قطعه سکه امامی حتی به یک میلیون و ۴۰ هزار تومان سقوط کند.

بر اساس این گزارش، قیمت های سررسیدهای آتی که متأثر از قیمت های بازار نقدی دچار نوسان می شوند، با کاهش ارزش دلار در برابر ریال، قراردادها سیر نزولی خود را ادامه دادند.

به گزارش فارس، قرارداد آتی سکه طلا تحویل تیرماه در پایین ترین قیمت به یک میلیون و ۹۲ هزار تومان و با ۴.۶۸ درصد منفی آغاز شد که با نوسان قیمت ها در بازار نقدی این قرارداد در آخرین قیمت با یک ۱.۲۳ درصد کاهش به یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

براساس این گزارش، معامله گران بیش از ۶۳۰ قرارداد برای تحویل تیرماه به ارزش نزدیک به ۷۱ میلیارد ریال بین خود رد و بدل کردند.

بر همین اساس، قرارداد آتی سکه طلا تحویل مرداد ماه (۵ هزار و ۲۱۴ قرارداد) نیز با حجم بیشتری نسبت به قراردادهای تیرماه دنبال شدند، بنابراین در آخرین قیمت این قرارداد یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان ارزش گذاری شد

به گزارش فارس، سکه طلا تحویل شهریورماه در حجم قراردادها از دو سررسید تیر و مرداد پیشی گرفته و با ارزشی بیش از ۹۸۹ میلیارد ریال پیگیری شد؛ این سررسید در پایین ترین قیمت یک میلیون و ۱۳۵ هزار تومان و در آخرین قیمت با اصلاح جزیی به تأثیر از بازار نقدی ۰.۴۸ درصد کاهش با قیمت یک میلیون و ۱۸۴ هزار تومان داد و ستد شد.

بر اساس این گزارش، معامله گران بازار آتی معتقدند، با توجه به اعلام سیاست های اخیر از سوی فدرال رزرو، هر اونس طلا در بازارهای جهانی همچنان روند نزولی خواهد داشت.

فعالان این بازار معتقدند، امکان دارد هر اونس طلا در بازار جهانی تا یک هزار و ۳۳۰ دلار هم اصلاح شود، اما پس از آن چشم انداز مثبتی نخواهد داشت و به روند نزولی روزهای اخیر خود ادامه خواهد داد.

به گزارش فارس، سکه طرح قدیم هم اکنون یک میلیون و ۷۰ هزار تومان، طرح جدید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵۶۳ هزار تومان، ربع سکه ۳۵۸ هزار تومان و سکه گرمی ۲۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران ۱۰۰ هزار و ۸۰۰ تومان و هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز ۱۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان خرید و فروش می شود.