به گزارش پارس به نقل از مهر، ابراهیم یاسری در نشستی خبری با بیان اینکه سرمایه این شرکت ۱۱۰ درصد افزایش یافته است، گفت: افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشه صورت گرفته و در این راستا سرمایه شرکت از ۳۸ میلیارد ریال به ۸۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این شرکت با فعالیت درحوزه های زیرسازی راه آهن و ساخت ابنیه، روسازی ریلی، تولید بالاست، حمل و نقل واگنی و نگهداری ساختمان و تاسیسات بازوی اجرایی بخش ریلی شده است، اظهار داشت: در حال حاضر این شرکت در زمینه زیرسازی، بازسازی، و بهسازی خطوط ریلی دارای پروژه های خوبی در جنوب، یزد و قم است. بطوریکه ۶۰ کیلومتر از محور ریلی جنوب را بازسازی می کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن تصریح کرد: پیش بینی می شود با توجه به افزایش بودجه عمرانی سال ۹۳ در راه آهن، بخشی از این بودجه با انجام اقدامات عمرانی به سمت شرکت بیاوریم.

یاسری با بیان اینکه شرکت بالاست دارای ۳۰ معدن در کشور است که از این تعداد ۱۱ معدن فعالیت می کند و مابقی در صورت نیاز فعال می شوند، بیان کرد: در سال ۹۱ سود شرکت به ازای هر سهم در یک سال مالی ۱۹۲ ریال بود که این رقم در سال ۹۲ به ۱۰۰۴ ریال رسید که افزایش ۵۰۰ درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در یک پروژه ۸۰ کیلومتری راه آهن در کرمان تجهیز کارگاه کردیم و از سال آینده عملیاتی می شود، گفت: راه آهن مناقصه ای را به شیوه ترک تشریفات در قم به این شرکت داده است و همچنین در مناقصه ۱۳۰ میلیارد ریالی بهسازی خطوط راه آهن بندر امام هم برنده شدیم که از سال آینده کار در این دو بخش را شروع می کنیم.

مدیرعامل شرکت بالاست با بیان اینکه با توجه به کاهش پروژه های عمرانی دولت میزان فروش سنگ بالاست کاهش یافته است، بیان کرد: در گذشته سالانه ۶۰۰ هزار مترمکعب سنگ بالاست می فروختیم که در سال گذشته این رقم به ۲۳۰ هزار مترمکعب رسیده است.

یاسری با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲۲۰ هزار مترمکعب سنگ بالاست در شرکت موجود است، اظهار داشت: در سال ۹۲ نیمی از واگن های شرکت برای حمل و نقل سنگ آهن بکار رفت در صورتیکه در گذشته فقط سنگ بالاست از این طریق حمل و نقل می شد.

وی در خصوص اعتراض کارمندان بخش خراسان این شرکت، اظهار داشت: این منطقه برای ما سودده نبود ضمن آنکه مناقصه ای را هم در این منطقه برنده نشدیم بنابراین بخش خراسان را تعطیل کردیم تا حداقل زیان ده نباشد، به همین منظور به کارمندان این بخش که ۳۳ نفر بودند اعلام کردیم که بازخرید شوند اما با مقاومت آنها روبرو شدیم.

مدیرعامل شرکت بالاست تصریح کرد: آنها خود را کارمند رسمی راه آهن می دانند در حالیکه شرکت راه آهن اعلام کرده امکان بازگشت این افراد به راه آهن وجود ندارد.

یاسری با اشاره به اینکه زیان ساختمان و تاسیسات برای شرکت بسیار زیاد بود، اظهار داشت: در سال گذشته ما ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در این بخش ضرر دادیم و اگر به همین منوال ادامه می دادیم زیان ما در سال ۹۲ به ۱۱ میلیارد تومان می رسید اما پیش بینی می کنیم که سال دیگر زیان ما به صفر برسد و یا حتی سودده باشیم.