به گزارش پارس به نقل از فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار در دومین روز از فصل تابستان بدون تغییر خاص و قابل توجهی با افزایش ۹۳ واحدی در جایگاه ۴۸ هزار و ۶۳۳ واحد تثبیت شد.

این گزارش می افزاید، بازار سهام پس از رکورد شکنی های هفته اخیر با توجه به روند با ثبات بازارهای غیرمولد و تداوم روند نزولی آن به فاز استراحت رفت.

این گزارش می افزاید، کاهش قیمت دلار در بازار روی ارزش هر سهم شرکت های صادرکننده محصول و ارز آور موجب افت قیمت سهام این شرکت ها شد.

بر همین اساس، گروه های بانکی، ساختمانی طی روزهای اخیر روند مثبتی را طی می کنند به طوری که بانک ملت با ۴۵ واحد، بانک تجارت ۲۴ واحد و بانک پارسیان با ۲۵ واحد در روند افزایش شاخص تأثیرگذار بودند.

این گزارش می افزاید، ملی صنایع مس ایران و معدنی و صنعتی گل گهر هر کدام با ۸۳ و ۶۰ واحد منفی شاخص را تحت تأثیر قرار دادند؛ در این میان لعابیران، تولید محور خودرو، دام لوران کربن ایران، گروه بهمن، داده پردازی ایران و کنترل خوردگی تکین کو بیشتر کاهش قیمت را در روند شاخص کل داشته اند.

همچنین، سیمان اصفهان، پتروشیمی فناوران، کشتیرانی ایران، معدنی املاح ایران، فرآورده های نسوز پارس، فروسیلیس ایران و چرخشگر، بیشترین قیمت را در پایان معاملات داشتند.

از جمله شرکت هایی که بیشترین افزایش قیمت را داشته اند می توان داروسازی تهران دارو، سیمان صوفیان، سرمایه گذاری بوعلی، تولید مواد اولیه داروپخش، پتروشیمی خارک، رینگ سازی مشهد و تراکتور سازی ایران نام برد.