به گزارش پارس ، مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بیان داشت: آمار مراجعات به مراکز معاینه فنی از ابتدای سال تا ۱۰ مرداد ماه، ۱۶۰ هزار و ۳۷۰ دستگاه خودروی سبک و ۳ هزار و ۶۰ دستگاه خودروی سنگین، ۹۲ دستگاه موتور سیکلت مراجعه کرده اند.

وی ادامه داد: آمار مراجعات روزانه به مراکز ۱۲ گانه که دارای ۳۸ خط مکانیزه اند بین هزار و ۳۰۰ تا هزار و ۵۰۰ دستگاه برای خودروهای سبک است.

مقدم افزود: با توجه به تصویب افزایش ۲۰ درصدی قیمت های مراکز معاینه فنی، همچنان مراکز معاینه فنی با نرخ قبلی پذیرایی شهروندان است تا ابلاغیه آن به صورت رسمی اعلام شود.

وی تاکید کرد: برای سهولت دسترسی شهروندان به مراکز معاینه فنی می توانند از طریق تلفن گویای ۲۳۵۰۳۰۰۰ در ساعات اداری ضمن اطلاع از مراکز معاینه فنی و نحوه انجام آن به اپراتور وصل شده و نقطه نظرات خود را بیان نمایند.

مقدم تصریح کرد: همچنان مبدل های که تا لیستی از عوامل مهم و تاثیر گذار در آلودگی هوا است، چرا که عمر مفید این قطعه تنها ۸۰ هزار کیلومتر پیمایش یا سه سال که برآورد می شود در کلانشهر تهران حدود ۲ میلیون خودرو با کاتالیست فاقد کارآرایی لازم در حال ترداند و تامین کنندگان قطعات و خدمات پس از فروش نیز در تهیه و توزیع این قطعه موفق نبوده اند.

معاون بهره برداری ستاد معاینه فنی خاطر نشان کرد: امید است مسئولان به تاثیر ۲۵ درصدی معاینه فنی مستمر در کاهش آلودگی هوا توجه کرده و به فکر سلامتی شهروندان باشند.