به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مهدی غضنفری امروز شنبه در همایش روز ملی اصناف اظهار کرد: آقای روحانی رییس جمهور منتخب خواستار برگزاری جلسه ای با بدنه وزارت صنعت، معدن و تجارت بودند تا از آخرین وضعیت این حوزه ها در کشور اطلاع کافی و لازم داشته باشند.

وی ادامه داد: اوج تمایل همکاری دولت و اصناف در دولتهای نهم و دهم بود، به طوری که بیشتر برنامه های تنظیم بازار با حضور اعضای اصناف برگزار شد. اصناف و بازاریان در موفقیت دولت در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها بسیار کمک کردند.

غضنفری در مورد موجودی کالاهای اساسی گفت: موجودی کالاهای اساسی در سال جاری بیش از سال گذشته است و دولت جدید می تواند با آرامش مستقر شود.

او با بیان این که سال گذشته بزرگترین مشکل تامین کالاهای اساسی نبود مرغ و نهاده های دامی بود، بیان کرد: با ورود دولت و شرکت های دولتی شرایط ذخیره سازی بسیار مطلوب شدند و سعی داریم نیاز کشور در کالاهای اساسی را به طور کامل برطرف کنیم تا دولت آینده بعد از استقرار مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که در چند وقت گذشته قیمت برنج دچار افزایش شده است گفت: برنج داخلی تابع فصل برداشت است و به همین دلیل قیمت آن دچار افزایش شده است اما برنج های خارجی دچار تعدیل قیمت نیز شده اند و پیش بینی می شود با عرضه برنج خارجی در نمایشگاه های ضیافت ماه رمضان کاهش قیمت بیش از اینها را شاهد باشیم.

در همایش روز ملی اصناف، رحیمی معاون اول رییس جمهور، تمدن استاندار تهران، نجار وزیر کشور، میرکاظمی رئیس کمیسیون انرژی مجلس و نوده فراهانی رییس شورای اصناف کشور حضور داشتند.