به گزارش پارس ، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، افشای برنامه جاسوسی کاخ سفید موسوم به پریسم آبرو و اعتبار شرکت های اینترنتی آمریکا را به خطر انداخته و آنها نیز در تلاش هستند به هر نحو ممکن مسئولیت این رسوایی بی سابقه را به گردن دولت بیندازند.

گوگل می خواهد هم تعداد درخواست های جاسوسی دولت آمریکا را افشا کند و هم جزییات اطلاعات مورد نظر کاخ سفید را در اختیار عموم قرار دهد تا افکار عمومی خود در این زمینه قضاوت کنند.

گوگل پیش از این بر مبنای گزارش شفافیت خود اطلاعات کلی در مورد درخواست های آژانس امنیت ملی و اف بی آی را منتشر کرده بود. اما سخنگوی گوگل می گوید ما خواستار شفاف سازی بیشتر موضوع هستیم و بنابراین درخواستی را برای دادگاه ارسال نموده ایم تا به ما اجازه افشای تعداد درخواست های کسب اطلاعات شخصی کاربران داده شود.

وی افزوده است: شهرت و کسب و کار کاربران به علت گزارش های غلط و گمراه کننده در رسانه ها به خطر افتاده و کاربران نگران این ادعاها هستند. ادوارد اسنودن در افشاگری خود تصریح کرده بود که دولت اوباما دسترسی آنی و مستقیم به سرورهای ۹ شرکت بزرگ اینترنتی آمریکا از جمله گوگل، فیس بوک، مایکروسافت و یاهو دارد و در صورت تمایل اطلاعات همه کاربران را لحظه به لحظه رصد می کند.