به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر شب گذشته در حمله تروریستی نیوزیلند به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند دست‌کم ۴۹ تن جان باخته‌اند. طبق اخبار روز شهر خبر  این دو حمله تروریستی نیوزیلند همزمان با اقامه نماز جمعه، در دو مسجد نور و لینوود اتفاق افتاد. بنا بر اخبار سیاسی شهر خبر روز جمعه ۲۴ اسفند، باز هم حادثه‌ای ناگوار برای مسلمانان در غرب رخ داد و یک متوحش نژادپرست استرالیایی به نام «برنتون تارانت» با حمله تروریستی نیوزیلند به دو مسجد در شهر کرایستچرچ نیوزیلند به نام‌های «نور» و «لینوود»، ۴۹ نمازگزار را مستقیماً با شلیک گلوله کشت و چند ده نفر دیگر را مجروح کرد.بنا بر اخبار روز شهر خبر نکته دردآور آنکه این درنده انسان‌نمای استرالیایی مشابه بازی‌های کامپیوتری از جنایت سبعانه خود در لحظه کشتار فیلم گرفت. به گزارش اخبار روز شهر خبر تروریست استرالیایی عامل کشتار کرایستچرچ، پیش‌تر در اکانت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی، اقدام به تهدید به ترور مسلمانان کرده بود، اما مقامات امنیتی استرالیایی و نیوزیلندی هیچ اقدام پیشگیرانه‌ای به لحاظ کنترل این تروریست زنجیری به خرج ندادند.«جاسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند نیز که اعلام کرده حمله تروریستی نیوزیلند، سیاه‌ترین روز تاریخ نیوزیلند را به ثبت رسانده، خودش از جمله سیاستمداران غربی است که دستی در آتش ترویج اسلام هراسی دارد.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر کمتر از ۲۴ ساعت پس از حمله تروریستی نیوزیلند ، افرادی با سر دادن شعار‌های اسلام‌هراسانه در محوطه بیرونی مسجدی در لندن پایتخت انگلیس، با سلاح سرد به مسلمانان حمله ور شدند. بنا بر اخبار روز شهر خبر  پلیس لندن زخمی شدن یک جوان ۲۷ ساله با چکش از ناحیه سر را تایید کرده است. طبق اخبار سیاسی شهر خبر پلیس لندن زخمی شدن یک جوان ۲۷ ساله با چکش از ناحیه سر را تایید کرده است.طبق اخبار سیاسی شهر خبر این حادثه در شرایطی رخ می‌دهد که پیشتر دولت انگلیس از افزایش ضریب امنیت مساجد در سایه حمله تروریستی نیوزیلند خبر داده بود.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر حسین غریبی، دستیار وزیر امور خارجه ایران در توییتی نوشت: حمله تروریستی نیوزیلند محکی تاریخی برای آزمایش نحوه واکنش کشورهای غربی به اسلام‌هراسی در قیاس با یهودستیزی است. این تراژدی غم‌انگیز هیچ‌گاه رخ نمی‌داد اگر این همان میزان از بازدارندگی برای مورد دوم اعمال می‌شد.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر  حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران شامگاه جمعه در واکنش به حمله تروریستی نیوزیلند و نژادپرستانه به نمازگزاران مسلمان در نیوزیلند، این اقدام را قویا محکوم کرد و آن را نشانه دیگری بر لزوم مقابله همه‌جانبه با اسلام‌هراسی رایج در غرب دانست.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی وقوع حادثه تروریستی در شهر کرایست چرچ را محکوم و آن را به تروور مالارد همتای نیوزلندی خود تسلیت گفت.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر سناتور فریزر آنینگ سناتور استرالیایی در بیانیه‌ای عجیب درباره حمله تروریستی نیوزیلند علت این حمله نژادپرستانه را مهاجرت مسلمانان به این کشور و برنامه مهاجرتی دولت نیوزیلند که به مسلمانان اجازه میدهد وارد کشور شوند خواند. بنا بر اخبار روز شهر خبر  وی در ادامه مدعی شد؛ علت حمله تروریستی نیوزیلند برنامه مهاجرتی است که به مسلمانان دیوانه اجازه می‌دهد به نیوزیلند مهاجرت کنند. طبق اخبار روز شهر خبر در ادامه این بیانیه جانبدارانه و نژادپرستانه آمده است؛ بگذارید شفاف باشیم، درحالیکه مسلمان‌ها امروز قربانی شدند، اما معمولا آن‌ها خودشان مجرم هستند. در سراسر جهان مسلمانان به اسم اعتقاداتشان مردم را میکشند. واقعیت این است که اسلام مانند ادیان دیگر نیست؛ این مذهبی است که هم ردیف فاشیسم است. آن‌ها مردم را می‌کشند و به خاطر اعتقاداتشان خودشان را سرزنش نمی‌کنند.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر  محسن رضایی دبیر و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار پستی در صفحه شخصی خود به حمله تروریستی نیوزیلند واکنش نشان داد. طبق اخبار روز شهر خبر رضایی نوشت: جنایت بی سابقه در کشور آرامی مثل نیوزیلند نشان از اقدامی سازمان یافته دارد.عوامل این اقدام، با دولت‌هایی که در ده سال گذشته، میلیاردها دلار علیه اسلام و مسلمانان تبلیغ کردند، در ارتباطند.تشدید اسلام هراسی در جهان با محوریت اسرائیل از علل اصلی این جنایت است.به زودی دست‌های پشت پرده این جنایت ضد بشری، وقوع آن را به انگیزه های داخلی جامعه نیوزیلند از جمله ضدیت با مهاجران نسبت خواهند داد؛ حال آن که شیوه عملیات، تجهیزات بکار رفته و استفاده از منابع مالی در انجام آن نشان می‌دهد که اقدام صورت گرفته، فراتر از انگیزه‌های داخلی است.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر  انصارالله یمن در بیانیه‌ای حمله تروریستی نیوزیلند به دو مسجد را نتیجه هجمه‌های تحریک آمیز و تنفرپراکنی برنامه ریزی شده علیه اسلام و مسلمانان دانست.دفتر سیاسی انصارالله یمن جنایت هولناک ضد مسلمانان نمازگزار در دو مسجد در نیوزیلند هنگام اقامه نماز جمعه را محکوم کرد. طبق اخبار روز شهر خبر در بیانیه این دفتر آمده است: ما جنایت هولناک ضد مسلمانان نمازگزار در نیوزیلند را محکوم می‌کنیم. جنایت هولناک و شنیعی که رخ داده است به هیچ وجه قابل توجیه نیست. این حمله انعکاس هجمه‌های تحریک آمیز و تنفرپراکنی برنامه ریزی شده ضد اسلام و مسلمانان است.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر معاون اول رئیس جمهور، در توییتر خود نوشت: حملات جنایت بار تروریستی در نیوزیلند و شهادت جمعی از مسلمانان بیگناه در مسجد، هشداری مجدد به جهان انسانی درباره خطرات و آثار فاجعه آمیز تروریسم نژاد پرستانه است. طبق اخبار روز شهر خبر وی ادامه داد این حادثه نشان داد که افراطی گری و خشونت سازمان یافته نه مرز میشناسد، نه مذهبی، نه زن، نه مرد و نه هیچ سرزمین و جامعه امن و آرام.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر  سردار «سیدمحمد باقرزاده» در حاشیه مراسم استقبال از پیکرهای مطهر ۱۱۵ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ادامه راه انقلاب و گام دوم آن مرهون تلاش‌های افرادی است که تاکنون انقلاب را به اینجا رسانده‌اند. بنا بر اخبار روز شهر خبر سردار باقرزاده همچنین با اشاره به حمله تروریستی نیوزیلند تصریح کرد: تعصب کور و جاهلیت غرب این حادثه را رقم زد و امیدواریم که خداوند به خانواده‌های بازماندگان این شهدا تسلی دهد.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر رئیس جمهور ترکیه با محکوم کردن حمله تروریستی نیوزیلند تصریح کرد که گسترش و تشویق اسلام‌هراسی در جهان از محدوده آزار و اذیت فردی فراتر رفته و ابعاد کشتارجمعی یافته است. به گزارش اخبار روز شهر خبر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ضمن محکوم کردن شدید حملات تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند و اعلام همدردی با بستگان قربانیان این مطالب را عنوان کرد.وی ادامه داد: تمامی جهان به ویژه کشورهای غربی را برای اتخاذ تدابیر در برابر این روند خطرناک که تمامی بشریت را تهدید می کند، فرا می خوانیم.به گزارش اخبار روز شهر خبر  رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت: رویکرد مهلکی که ترکیه و شخص بنده را هدف قرار داده همانند سرطان در جوامع غربی در حال گسترش است.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر عضو کمیسیون امنیت ملی می‌گوید حمله تروریستی نیوزیلند نشان دهنده این است که تروریست‌ها صرفا در خاورمیانه و غرب آسیا حضور ندارند و بانیان و حامیان تروریست مانند آمریکا، مقصر اصلی این اتفاق هستند. بنا بر اخبار روز شهر خبر فلاحت پیشه با بیان اینکه اتفاقی که در نیوزلند رخ داد قابل تامل است، تصریح کرد: از لحاظ شاخص شادی، نیوزلند تقریبا رتبه اول را از لحاظ شادی در میان سایر کشور‌ها دارد و همواره از این کشور به عنوان کشوری شاد و آرام یاد می‌شود، اما درست در همین کشور یکی از وحشتناک‌ترین اقدامات تروریستی همراه با رعب و وحشت بسیار زیاد رخ می‌دهد.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر معاونت بین الملل سازمان بسیج مستضعفین با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی نیوزیلند ، تاکید کرد: این اقدام تروریستی نشان داد که همچنان موج اسلام ستیزی و اسلام هراسی نه تنها در کشورهای غربی فعال بوده، بلکه در کشورهای تحت سیطره فرهنگ غرب نیز افراطیون اسلام ستیز در انجام جنایت های خود آزادی عمل دارند.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر مجلس خبرگان رهبری طی بیانیه‌ای حمله تروریستی نیوزیلند را محکوم کرد. بنا بر اخبار روز شهر خبر در بیانیه مجلس خبرگان آمده است: بی شک این جنایت وحشیانه، نتیجه اسلام ستیزی و تحریک عده ای نژادپرست علیه مسلمانان به سردمداری برخی سران کشورهای غربی با ایدئولوژی منسوخ قرون وسطایی و تصور برتری نژادی است.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی حمله تروریستی نیوزیلند و نژادپرستانه به نمازگزاران مسلمان در نیوزیلند، پیامی صادر کرد. بنا بر اخبار روز شهر خبر در این پیام آمده است که حمله تروریستی و نژادپرستانه به نمازگزاران مسلمان در نیوزیلند که موجب کشته و زخمی شدن تعداد کثیری از مسلمانان با ملیت های مختلف شد، بیش از پیش چهره ضد حقوق بشری و ریاکار حامیان غربی آنها را روشن و همچنین قلوب مسلمانان جهان و ملت ایران را جریحه‌دار ساخت.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در پیامی، حمله تروریستی نیوزیلند در شهر کرایست چرچ نیوزیلند و شهادت جمع کثیری از نمازگزاران را محکوم کرد و تسلیت گفت. بنا بر اخبار روز شهر خبر در پیام ایشان آمده است که حمله تروریستی و نژادپرستانه به مسلمانان نیوزیلند که به شهادت جمعی از نمازگزاران بی گناه انجامید، اقدامی وحشیانه، جاهلانه و فاجعه بار بود که قلب انسان‌های آزاده، مسلمانان و همچنین ملت ایران را به درد آورد و بار دیگر جنایات وحشیانه داعش را تداعی نمود.اینجانب ضمن محکومیت این حادثه تلخ و تسلیت به خانواده قربانیان، از خداوند متعال علو درجات برای شهدای این فاجعه و شفای عاجل برای مجروحان آن مسئلت دارم.

اخبار سیاسی را از سایت شهر خبر دنبال کنید.