به گزارش پارس به نقل از فارس، اتاق بازرگانی ایران محمدرضا صادق نماینده ویژه حسن روحانی امروز در اتاق بازرگانی ایران حاضر شد و به بیانیه اتاق بازرگانی گوش فرا داد.

اتاق بازرگانی در بیانیه ای در حمایت از دولت یازدهم اعلام کرد: بار دیگر ملت شریف و غیور ایران سر برآورد و از پای جان خروشید و غیرت، عزت، شرافت انسانی و ایرانی را بر آیینه جهان نشاند و همه را به حیرت واداشت تا بزرگی ملتی را به رخ جهان کشد و ایران اسلامی را بر صفحه درخشان تاریخ ملت ها بر جایگاه رفیع خویش بنشاند.

آن روز رهبر فرزانه انقلاب ندای خلق حماسه سیاسی را سر دادند و امروز لبیک آن توسط ملت انقلابی و نجیب ایران نشان داده شد.

در ادامه این بیانیه آمده است جامعه اقتصادی کشور و فعالان عرصه تولید و کارآفرینی خرسندند که همگام با رشد و بلوغ روحیه مردم سالاری و مشارکت عمومی آحاد ملت در تعیین سرنوشت شان توانستند سهمی بیش از پیش در حضور آگاهانه و با انگیزه ملت غیور ایران در انتخابات داشته باشند.

لذا در کمال خضوع و خشوع بر بزرگی این ملت سربلند سر تعظیم فرو آورده و این رویداد بی نظیر را به ملت شریف و رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور منتخب و فعالان اقتصادی کشور تبریک و تهنیت عرض می نماییم و با امید به آینده ای پر از شکوفایی و سربلندی کشور در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بین اللملی چشم دوخته و اطمینان داریم با اراده استوار ملی خواهیم توانست حماسه اقتصادی را در میدان عمل خلق نماییم.

به گزارش فارس، در ادامه بیانیه اتاق بازرگانی ایران آمده است: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به نمایندگی از فعالان عرصه های گوناگون اقتصادی مردم نهاد آمادگی خود را برای همکاری و مشارکت جمعی جهت عبور از مشکلات و نیل به اهداف متعالی کشور اعلام نموده با استفاده از این فرصت بر این مهم تأکید می گذارد که همان گونه که حاصل اعتماد به مردم خلق حماسه سیاسی و رشد بی سابقه امید و اعتماد عمومی بود، اعتماد به بخش خصوصی خلق حماسه اقتصادی و عبور از بحران ها را در پی خواهد داشت.

به گزارش فارس در ادامه این بیانیه آمده است اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران آمادگی خود را به عنوان مشاوری صدیق برای شناسایی موانع بر سر راه توسعه اقتصادی کشور و ارائه راهکارهای کارشناسانه اعلام می نماید و بر خود لازم می داند که حماسه سیاسی را به حماسه اقتصادی پیوند زند و حرکت بر محور سند چشم انداز را در کنار دولت تدبیر و امید سرلوحه امور خود قرار دهد و کلیه ظرفیت ها و امکانات و تجربیات فعالان اقتصادی را در این زمینه به کار گیرد.

همچنین لازم می داند از کلیه نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری که به واسطه بسط و توسعه گفتمان اقتصادی و تولیدمحوری در مناظرات و برنامه های خود به شناسایی و حل مشکلات محیط کسب و کار کشور توجه داشته اند تشکر و قدردانی نماید و خواستار پیگیری این رویکرد در حوزه های مسئولیت فعلی و بعدی ایشان باشد.