به گزارش پارس ، هادی ابوی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد جمعیت ایران را کارگران در حوزه های صنعتی، تولیدی و صنوف تشکیل می دهند و توجه به بحث تامین اجتماعی و رسیدگی به معیشت آنها امری ضروری است.

به گفته وی حق مسکن، بن کارگری و کارتهای اعتباری از مواردی است که معیشت کارگران را شامل می شود و لذا رییس جمهوری آینده باید این موضوع را در دستور کار خود قرار بدهد.

سخنگوی کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور در ادامه با بیان اینکه بسیاری از تصمیم گیری ها در حوزه کار و کارگری دولتی است، اظهار کرد: اگر در شورای عالی کار جلسه ای در مورد مسایل و مطالبات کارگران تشکیل شود، بدون حضور نماینده دولت به نتیجه نمی رسد و این امر جفای بزرگی به جامعه کارگری است؛ مثلا در زمان بررسی افزایش حق مسکن و خواربار کارگران، نماینده دولت در جلسه حضور نداشت در حالی که شورای عالی کار از سه شریک اجتماعی متشکل شده و اینطور نیست که با عدم حضور یک طرف دیگر نتوان تصمیم گیری کرد.

ابوی همچنین با اشاره به مصوبه افزایش ۲۵ درصدی دستمزد کارگران، خاطرنشان کرد: متاسفانه بیشتر وعده هایی که در خصوص بهبود معیشت و وضعیت کارگران داده شده تحقق نیافته است چون دولت در این زمینه خود را مجری نمی داند و اگر در مورد حداقل دستمزد کارگران هم افزایش جزیی صورت گرفت به این دلیل بود که کارفرمایان ملزم به اجرای آن شدند.