به گزارش پارس نیوز، 

به گزارش رویترز، روز سه‌شنبه، در شرایطی که واشنگتن درگیر تعطیلی بخشی از دولت و رویارویی علنی کاخ سفید و بانک مرکزی شده است، دلار به پایین‌ترین میزان ۴ ماهه خود در برابر ین سقوط کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، یک تاجر کهنه‌کار ارز در یکی از بانک‌های بزرگ ژاپن، می‌گوید: مردم می‌گویند این کریسمس سیاه است.

دلار در ادامه کاهش قیمت دیروز خود، امروز هفتمین روز ضرردهی خود را ثبت کرد و ۰.۲۷ درصد دیگر افت کرد تا به نرخ ۱۱۰.۱۲ ین برسد که پایین‌ترین میزان آن از اواخر آگوست تا کنون است.

ین ژاپن همچنین در برابر پوند انگلیس به بالاترین نرخ ۱۶ ماهه خود رسید و هر پوند انگلیسبا ۱۳۹.۹۰ ین معامله شد.

شاخص نوسانات وال‌استریت، که نوسانات شاخص‌های سهام را دنبال می‌کند و عموما به عنوان شاخص وحشت سرمایه‌گذاران شناخته می‌شود، به رقم ۳۶.۱۰ واحد جهش کرده است که بالاترین سطح آن از ۶ فوریه تا کنون است.

ترامپ، دوشنبه شب، انتقادات خود از فدرال‌رزرو را شدت بخشید و این بانک را تنها مشکلاقتصاد آمریکا توصیف کرد. گزارش ها حاکی از آن است که ترامپ در جلساتی خصوصی بدنبال راهکاری برای اخراج جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو  است. این رویارویی پس از آن ایجاد شد که بانک مرکزی امریکا با بی اعتنایی به درخواست ترامپ برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره، هفته گذشته نرخ بهره را افزایش داد. 

انتهای پیام/