به گزارش پارس نیوز، 

محمد طاهری عصر یکشنبه در پنجاهمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و هشتمین نشست شوراری برنامه ریزی و توسعه استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری، افزود: اکنون شهرستان های سمنان و شاهرود با چالش کمبود آب مواجه هستند که برای رفع این چالش اتخاذ راهبردهای میان و بلندمدت مانند انتقال آب از سایر حوضه ها ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: چهار حلقه چاه برای رفع چالش کمبود 220 لیتر برثانیه ای آب آشامیدنی در شهرستان سمنان و پنج حلقه چاه در شاهرود برای رفع چالش کسری آب 170 لیتر بر ثانیه ای تا پایان سال جاری در این شهرستان ها حفر می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان با بیان اینکه، به غیر از اصلاح الگوی مصرف و حفر چاه هیچ راهبردی برای رفع چالش کم آبی در بخش آشامیدنی استان سمنان وجود ندارد، گفت: انتقال آب از سایر حوضه ها برای رفع این چالش در میان و بلندمدت در دستور کار دستگاه های اجرایی مربوط قرار دارد.

طاهری گفت: کاهش بارش های جامد و یکنواخت در چند سال گذشته میزان آبدهی منابع سطحی مانند رودها و چشمه ها استان سمنان را به یک سوم کاهش داده است که تشدید این روند در سال های آینده بسیار نگران کننده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی در بخش خانگی، کشاورزی و صنعتی از راهکارهای موثر برای عبور از تنش بحران آبی در استان سمنان در کوتاه مدت است.

طاهری تصریح کرد: دست کم 25 درصد از شبکه توزیع و انتقال آب در استان سمنان فرسوده است که با برنامه ریزی اصولی و تخصیص اعتبارات مصوب می توان برای بارسازی این خطوط اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: رفع مشکلات زیرساختی در بخش خطوط انتقال آب آشامیدنی و ترویج فرهنگ صرفه جویی از اقدامات موثر برای رفع چالش کم آبی در استان 702 هزار نفری سمنان است.

به گزارش ایرنا، در این نشست علیرضا آشناگر استاندار، حشمت الله عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، قدرت الله ابک سرپرست معاونت عمرانی استانداری و جمعی از فرمانداران و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند.

انتهای پیام/