به گزارش پارس نیوز، 

علیرضا کاظمی روز چهارشنبه در بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان افزود: 108 هزار آموزشگاه در کشور وجود دارد و در زمان حاضر 52 هزار نمازخانه در مدارس کشور احداث شده است.

وی ادامه داد: 30 هزار نمازخانه مدارس کشور برای ایجاد فضای مطلوب برای جذب دانش آموزان به اقامه نماز تجهیز شد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: نماز جماعت در 70 هزار مدرسه کشور با حضور 20 هزار روحانی اقامه می شود.

کاظمی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در زمینه ترویج فرهنگ نماز در بین دانش آموزان اقدامات ارزشمندی را انجام داده است.

وی اضافه کرد: در زمان نماز هیچ مدرسه و مدیری حق تدریس ندارد و حضور در نماز جماعت برای دانش آموزان داوطلبانه است.

به گفته وی، طرح پیوند مسجد، مدرسه و نماز از جمله طرح های ارزشمند در تشویق دانش آموزان برای اقامه نماز است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ابراز داشت: برگزاری مسابقات احکام و نماز از دیگر اقدام های انجام شده از سوی آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ اقامه نماز است و شرکت سه میلیون دانش آموز در مسابقات نماز و احکام گواه بر همین گفته است.

کاظمی یادآورشد: به منظور ترویج و تقویت فرهنگ اقامه نماز در بین دانش آموزان، 28 هزار مدیر با کمک ستاد اقامه نماز راهکارهای تقویت فرهنگ اقامه نماز را فراگرفتند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه برای تقویت اقامه نماز در بین دانش آموزان نیازمند کمک فکری، معنوی و میدانی متخصصان و کمک مالی است، بپذیریم فرهنگسازی نیازمند تامین مالی است و باید برای نماز ردیف بودجه جداگانه در نظر گرفت.

اجلاس سراسری نماز سالانه به میزبانی یکی از استان های کشور برگزار می شود و امسال استان سمنان دیار دارالمرحمه میزبان بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز است.

اجلاس سراسری نماز امسال با قرائت پیام مقام معظم رهبری، حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری به همراه تعدادی از وزیران کابینه و با حضور یک هزار و 600 مهمان و 400 مسوول کشوری و استانی در سالن امیرکبیر دانشگاه سمنان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/