به گزارش پارس نیوز، 

شهرام آدم‌نژاد معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در  اختتامیه سومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته، با بیان اینکه امسال در نمایشگاه حمل‌ و نقل، ۲۶۳ شرکت داخلی و خارجی شرکت کرده‌اند، گفت: ۹۳ درصد از شرکت کنندگان  بخش خصوصی هستند و حضور بخش خصوصی در کنار بخش دولتی نشانگر اهمیت حوزه حمل‌ و‌ نقل است.

وی به اهمیت مسئولیت اجتماعی در حوزه حمل‌ونقل اشاره کرد و افزود: نخستین مسئولیتی که وزیر راه و شهرسازی بر روی آن تأکید دارد کیفیت خدمات‌دهی به مردم است و مردم با توجه به استفاده از ایستگاه‌های جاده‌ای، دریایی و ریلی باید شاخصی برای ممیزی داشته باشند.

آدم‌نژاد اظهار کرد: همه خدمات دریایی و ریلی باید دارای کیفیت بالا و شاخص منظم باشند و برای مردم قدرت انتخاب در این بخش ایجاد شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: برای ایجاد مسئولیت اجتماعی باید ارتباط مستقیمی با تشکل‌های صنفی و کاربران ایجاد شود و ما باید تعامل با بخش خصوصی را در این بخش افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد انحراف معیار بین دغدغه کاربران و ضوابط وجود دارد، افزود: هرچه انحراف در این بخش کمتر باشد شاهد افزایش مشارکت با بخش خصوصی خواهیم بود.

آدم‌نژاد به حمل‌ونقل سبز در حوزه مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و افزود: برای ایجاد حمل‌ونقل سبز توسعه هوشمندسازی را در دستور کار خود قرار دهیم تا از این طریق بتوانیم در دنیا ارتباط و تصمیم‌سازی ایجاد کنیم.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بهبود وضعیت مدل‌های اقتصادی از جمله اقداماتی است که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود، افزود: بهبود پایداری سرمایه‌گذاری در این زمینه از مهمترین مدل‌های اقتصادی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل طی چند سال گذشته مطرح شده است، افزود: کشور نیازمند حجم سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی در این زمینه است بنابراین استفاده و حمایت از تولید داخلی و تولید کنندگان در این بخش ضروری است.

آدم‌نژاد به نگهداری از زیرساخت‌های حمل و نقل اشاره کرد و افزود: نگهداری از زیرساخت‌های حمل و نقل باید داده محور باشد و ما امسال سعی کرده‌ایم انرژی مضاعفی بر طرح جامع حمل و نقل اعمال کنیم.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی فاز یک طرح جامع حمل و نقل مبتنی بر مدل سازی تا پایان امسال خبر داد و افزود: در این طرح نقطه راه و اولویت بندی راه‌ها را طراحی کرده‌ایم و امیدواریم امسال به مرحله عملیاتی برسد.

وی ترانزیت را ارزش افزوده طلایی دانست و گفت: ایجاد تراتزیت نیازمند مسیری امن، ارزان و مشتری محور است و ما با ایجاد ترانزیت می‌توانیم شاهد تسهیل و تسریع در عبور و مرور کشور باشیم.

آدم‌نژاد تصریح کرد: ترانزیت منافع ایران و کشور‌های همسایه را فراهم می‌کند و به همین دلیل با وزارت امور خارجه برنامه‌ای را شروع کرده‌ایم که امیدواریم تا پایان سال اقداماتی خوبی در این حوزه آغاز شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی به افزایش و توجه بیشتر حوزه ایمنی جاده‌ها اشاره کرد و افزود: طی ۱۲ سال گذشته میزان کشته‌های جاده‌ها از ۲۸ هزار نفر به ۱۷ هزار نفر کاهش یافته و این نشان دهنده اقدامات بسیار خوب در حوزه ایمنی جاده‌هاست.

وی بیان کرد: اولین اقدام برای کاهش کشته‌ جاده‌ها، کنترل سرعت است که باید این بخش در جاده‌ها مورد توجه قرار گیرد و ما زیرساخت‌های موجود در این بخش را توسعه دهیم.

آدم‌نژاد تأکید کرد: اگر نتوانیم سرعت اتومبیل‌ها را در جاده‌ها کنترل کنیم کاهش کشته‌ها سخت خواهد بود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: نظارت‌های هوشمند باید توسعه یابد و یکی از غفلت‌های که طی سال‌های گذشته صورت گرفته غفلت از آموزش در حوزه حمل‌ونقل است.

وی تأکید کرد: با وزارت آموزش و پرورش برای آموزش در حوزه راهسازی و حمل و نقل وارد مذاکره شده‌ایم، زیرا که باید آموزش به کودکان و فرزندان را آغاز کنیم.

آدم‌نژاد در پایان گفت: تحریم‌ها جان مردم را هدف قرار داده‌اند و ما باید با یک نگاه چابک و مسئولیت‌پذیر بتوانیم این رفتار‌ها را تغییر دهیم.

انتهای پیام/