به گزارش پارس نیوز، 
یکی از گلایه‌های تقریباً رایج در بین مسافران داخلی این است که چرا برای برخی مقاصد در داخل کشور، باید هزینه یک سفر خارجی را پرداخت کنند، که این گلایه در بسیاری از موارد به دلایلی همچون گرانی هزینه حمل و نقل در ایران، هزینه‌های بالای اقامت و در نهایت هزینه تقریبا گران غذا صحیح است.

با این وجود برخی فعالان گردشگری، دیدگاه متفاوتی درباره هزینه سفر دارند، از جمله سمیرا فلاح - مدیر تورهای داخلی یکی از شرکت‌های معتبر گردشگری کشورمان معتقد است اگر کیفیت بسیار خوب به مسافر مقاصد داخلی ارائه شود، مسافر حاضر است نسبت به تورهای ارزان قیمتی که خدمات مناسبی ندارند هزینه بیشتری حتی در ردیف یک سفر خارجی پول پرداخت کند.

این فعال گردشگری تصریح می‌کند: نه تنها در ایران بلکه در همه دنیا - مسافر حاضر است برای خدمات بیشتر و بهتر هزینه بیشتری پرداخت کند ولی به واقع این خدمات باید ارزش هزینه بیشتر را داشته باشد.

فلاح عنوان می‌کند: به طور مثال در تعیین و بستن یک بسته سفر باید حتماً - پلن B مورد توجه قرار گیرد یعنی اگر به هر نحوی در طول سفر - اتفاق خاصی به دلیل شرایط جوی و ... رخ دهد، نباید مسافر از برنامه سفر خود در تورهای گردشگری محروم شود.

مدیر تورهای داخلی شرکت ایرانگردی مارکوپولو خاطرنشان می‌کند: مثلاً اگر در بسته یک تور و سفر - مقصدی مورد نظر بود و بر اثر رخدادی پیش بینی نشده - امکان رفتن به مکانهای تعیین وجود نداشت، حتماً باید آژانس مسافرتی و راهنمای گردشگری برنامه جایگزین مناسب و در ردیف همان برنامه قبل برای مسافر درنظر داشته باشد.

انتهای پیام/