به گزارش پارس نیوز، 

 رضا رحمانی صبح پنجشنبه در جریان بازدید از یک واحد صنعتی در اراک، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برنامه های اولویت دار ما امسال تکمیل پروژه های صنعتی نیمه تمام است مخصوصا پروژه‌هایی که بالای 60درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: همچنین نوسازی صنایع نیز در اولویت قرار دارد و دولت در این زمینه مصوبات خوبی داشته و امسال و سال آینده ظرفیت های خوبی در زمینه حمایت مالی و اعطای تسهیلات نوسازی برای صنایع دیده شده است.

رحمانی خاطرنشان کرد: دولت برای راه اندازی و تکمیل ظرفیت های صنایع و حمایت های مالی تسهیلاتی در نظر گرفته است. دولت با همراهی استانداران سراسر کشور به دنبال این است که ظرفیت های تولید صنایع را به ظرفیت‌ واقعیشان برساند و این برنامه‌ها با جدیت پیگیری می‌شود. استان مرکزی نیز ازجمله استان هایی است که برای راه اندازی صنایع آن و تکمیل ظرفیت تولید آنان تلاش بسیار شده است.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی چنین واحدهای صنعتی در استان مرکزی می‌تواند برای کشور الگو باشد و ما به دنبال این هستیم که در سراسر کشور این ظرفیت های برقرار شود و صنایع به این شکل به ظرفیت تولید اصلی خود باز گردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ما به دنبال این هستیم که کارخانه ها به رونق برسند و واحدهای نیمه فعال و غیرفعال مجددا به چرخه فعالیت برگردند، چراکه این موجب رونق اقتصادی در کشور خواهد شد.