به گزارش پارس نیوز، 

به گزارش روز پنجشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمد صادق معتمدیان در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی استان افزود: تا پایان سال با اجرای پروژه های در دست اجرا برای 480 نفر دیگر نیز اشتغال ایجاد خواهد شد.
وی اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده در منطقه ویژه اقتصادی را سه هزار و 500 نفر عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت مهم منطقه ویژه اقتصادی استان برای توسعه سرمایه گذاری های داخلی و خارجی بیشتر از قبل استفاده کرد.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون 11 واحد اقتصادی در این منطقه افتتاح شده است، اظهار داشت: همچنین 28 واحد دیگر در دست اجرا است که در آینده به مرحله بهره برداری خواهد رسید.
وی به اقدامات زیرساختی انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی استان اشاره کرد و ادامه داد: این زیرساخت ها نیازمند تقویت و توجه ویژه ای است که با دعوت از مسئولان کشوری مرتبط به استان، این کار به انجام خواهد رسید تا بتوان از پتانسیل های اقتصادی در استان و کشور بهتر و بیشتر بهره مند شد.
معتمدیان عنوان کرد: با اقدامات صورت گرفته چشم انداز مناسبی برای توسعه تجارت در استان ایجاد شده است، موقعیت خاص جغرافیایی خراسان جنوبی و قرار گرفتن در کریدور شمال شرق به جنوب شرق در کنار وسعت زیاد، استعدادهای منحصربه فردی را برای این استان ایجاد کرده که باید بیش از پیش از آن بهره برداری کرد.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی مسیر دسترسی به بازار بزرگ افغانستان را برای تجار و فعالان اقتصادی فراهم کرده است گفت: دسترسی به کشورهای آسیای میانه و فرصت های تجاری که در این کشورها نیز وجود دارد از دیگر پتانسیل های اقتصادی استان است تا بتوان این منطقه را به تجارت بین الملل و بازارهای جهانی ارتباط داد.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه حضور سرمایه گذاران خارجی در استان را به فال نیک گرفته و از آن استقبال می کنیم اظهار داشت: باتوجه به امنیت پایداری که در منطقه و استان وجود دارد باید در راستای تشویق حضور سرمایه گذاران خارجی تلاش ها و اقدامات جدی تری صورت گیرد.
وی وجود بازارچه های مرزی را از ظرفیت های مهم اقتصادی استان برشمرد و افزود: وجود مرز مشترک با کشور افغانستان یک ظرفیت مهم اقتصادی است که تلاش خواهیم کرد از این مهم به بهترین نحو برای توسعه اقتصادی استان استفاده کنیم.
معتمدیان با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه کشورمان در شرایط فعلی یادآور شد: در این شرایط استفاده از تمامی پتانسیل های اقتصادی به ویژه مرزهای مشترک با کشور افغانستان می تواند بهترین راهبرد برای رونق کسب و کار و فعالیت های اقتصادی در استان باشد که بتوانیم با شکوفاکردن این ظرفیت ها علاوه بر نیازهای استان، برخی از نیازمندی های کشور را نیز در بخش های مختلف تامین کنیم.
صبح امروز( پنجشنبه) استاندار خراسان جنوبی به همراه معاونان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از منطقه ویژه اقتصادی استان و برخی واحدهای تولیدی و اقتصادی مستقر در این منطقه بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل، مشکلات و درخواست های فعالان اقتصادی قرار گرفت.