به گزارش پارس نیوز، 

احمد رحمانی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر، بلور و چینی اظهار کرد: تأمین ۸۰ درصد لوستر در داخل کشور تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه تأمین مواد اولیه یکی از مشکلات موجود در واحد‌های صنفی به حساب می‌آید، تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از اصناف با مشکل تأمین مواد اولیه مواجه‌اند که البته فروشندگان لوستر هم از این امر مستثنی نیستند.

بیشتر بخوانید: صنعت لوستر کشور در مسیر صادرات قرار گرفته است 

رحمانی با اشاره به واردات لوستر از کشور چین، گفت: باتوجه به آنکه قیمت لوسترهای چینی موجود در بازار ارزان‌تر از لوسترهای ساخت داخل است، به همین دلیل بیشتر مردم خریدار لوسترهای چینی هستند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر، بلور و چینی، با بیان اینکه نمایشگاه‎های لوستری که در ایران برگزار می‌شود از نظر گستردگی و تنوع محصولات عرضه شده در آن، قابل رقابت با کشور‌های اروپایی است، اظهار کرد: حمایت دولت از تولیدکننده باید در اولویت قرار گیرد.

رحمانی، با تأکید بر اینکه لوسترهای تولید داخل موجب ارزآوری و توسعه اقتصادی در کشور می‌شود، تصریح کرد: صادرات این کالا به کشور‌هایی همچون ترکمنستان، ترکیه و عراق صورت می‌گیرد.

وی گفت: درحالی که اجناس تولید داخل از تولیدات برخی کشورهای اروپایی بهتر است، ولی در برخی موارد مشاهده می‌کنیم بسیاری از تولیدات داخل با نام محصولات خارجی و با قیمت بالاتر به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر، بلور و چینی، درباره آخرین وضعیت کارخانه‌های غیرفعال، گفت: اتاق اصناف می‌تواند با تشکیل جلسه، مشکل کارخانه‌های غیرفعال را جویا شود و برای برطرف کردن آن، اقدام کند.